تقدیر از کارکنان برگزیده آموزش در دانشگاه تهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در سومین جشنواره آموزش که به همت معاونت آموزشی و با حضور مسئولان دانشگاه تهران و مدیران و کارکنان آموزشی برگزار شد، دکتر سید حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران ارتقای کیفیت خدمات آموزشی را یکی از مقولهها و بحثهای ارتقای کیفیت آموزش توصیف کرد و گفت: «همه تلاش دستاندرکاران آموزش این است که بتوانیم خدمات آموزشی را ارتقا دهیم».
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سامانهسپاری افزود: «سامانهسپاری به معنی کم شدن کار کارشناسان نیست ولی در مجموع این اقدامات اثر بسیار خوبی را به همراه داشته است».
معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: «ما در فرآیندهای آموزشی نیاز به بازنگری جدی داریم و انتقال و طرح موضوع از طریق همکاران به تصمیم گیران موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد».
وی در ادامه با عنوان اینکه ما باید به سمت اصلاح فرآیند حرکت کنیم، گفت: «در این اصلاح فرآیندها و مقررات کارشناسان آموزشی با انتقال بهموقع مسائل و مشکلات میتوانند نقش بسزایی ایفا کنند».
دکتر حسینی توانایی نقد و یادآور شدن آسیبها و نقاط ضعف، یادگیری و آموزشپذیری، آشنایی با قوانین و مقررات و بازنگری این قوانین، پاسخگو بودن، مثبت اندیشی و داشتن سعهصدر را از نکاتی برشمرد که باید در امور آموزشی مورد توجه قرار گیرند.
دکتر طهمورث حسنقلی پور، رئیس دانشکده مدیریت نیز در این مراسم با ایراد سخنان کوتاهی گفت: «در دانشکده مدیریت تمامی تلاش ما بر این است که کمترین مشکل در سیستم آموزشی به وجود آید».
وی با محوری خواندن نقش و حضور دانشجویان اظهار کرد: «دانشگاه با حضور دانشجویان معنا پیدا میکند. دانشجویان بهعنوان هسته مرکزی هستند و اولین جایی که دانشجو در دانشگاه رجوع میکند آموزش است، راهنمایی و دلسوزیهای کارکنان آموزشی همواره در خاطر آنها ماندگار خواهد بود».
رئیس دانشکده مدیریت گفت: «ما نیاز به مطالعه در فرآیند آموزشی داریم و دانشکده مدیریت برای بازبینی و برنامهریزی در این خصوص آمادگی دارد».
دکتر غلامرضا زهتابیان، مشاور معاون آموزشی دانشگاه تهران، با اشاره به اهداف از پیش تعیین شده دانشگاه گفت: «توجه به آموزش و واحد آموزشی باید در رأس برنامههای دانشگاه قرار داده شود. زمانی اهداف دانشگاه نسل سوم و کارآفرین دست یافتنی است که استادان بهعنوان بدنه اصلی دانشگاه در امور فرهنگی و آموزشی بیش از گذشته وارد شوند».
مشاور معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: «مقایسه تطبیقی سال ۸۷ با ۹۵ نشان میدهد که سپردن امور از ستاد به صف صورت پذیرفت اما باید اظهار کرد راه بسیار طولانی در پیش است و دانشکده، گروه، و استاد سپاری هنوز به خوبی انجام نشده است».
وی با عنوان اینکه فرآیندها در سطح دانشگاه فقط در ستاد صورت گرفته است، افزود: «فعالیتهای آموزشی در پردیس و دانشکدهها متراکم باقی مانده و شاهد این موضوع، انباشت پروندهها در کمیسیون موارد خاص است».
دکتر زهتابیان با بیان اینکه استاد دانشگاه باید معلم اخلاق باشد، اخلاق حرفهای و کرامت دانشگاه را در گرو سپردن امور به گروه و استادان دانشگاه برشمرد.
مشاور معاون آموزش دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تنقیح مقررات آموزشی نشان میدهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد آئین نامهها با روحیه دانشگاه الکترونیک ناسازگار است، گفت: «دانشگاه الکترونیک ساز و کار خود را میخواهد و پرسنل آموزشی دانشگاه اعم از ستاد و صف برای دانشگاه کارآفرین تربیت نشدهاند انتخاب آنها بر مبنای نیازهای آموزشی و انتظارات وقت صورت گرفته است».
وی در ادامه افزود: «امروز دانشگاه نیاز به پرسنلی دارد که خاص دانشگاه الکترونیک تربیت شوند و تسلط کافی به فرآوری دادهها و مقررات داشته باشند لذا بازسازی بدنه آموزشی دانشگاه امری لازم و ضروری است».
در پایان این مراسم از کارکنان برگزیده آموزشی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.
نظر شما :