دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی در دانشگاه تهران برگزار میشود
دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی، در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه تهران درباره ویژگیهای این رویداد علمی گفت: از جمله محورهای تخصصی این جایزه میتوان به زبدگی دیجیتالی (Digital Mastery) ، نوآوری دیجیتالی (Digital Innovation) و رهبران دیجیتالی (Digital Leaders) اشاره کرد.
وی در تشریح این محور اظهار داشت: در حوزه زبدگی دیجیتالی، بلوغ دیجیتالی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتالی، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوریهای نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است.
دکتر شامی زنجانی افزود: در بخش نوآوری دیجیتالی، ابتکار و پروژه دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاریسازی شده باشد.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی در تشریح محور سوم خاطرنشان کرد: در حوزه رهبران دیجیتالی، مدیر ارشد دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته ای در فرایند تحول دیجیتالی و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتالی کشور» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی گفت: نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور چشمگیر ۱۸ سازمان معتبر و صاحب نام کشور برگزار شد و از برگزیدگان آن در بهمن ماه ۱۳۹۵ تقدیر گردید. به کلیه سازمانهای شرکت کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه گردید تا با بهرهگیری از توصیههای ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتالی خود را موفق تر طی نمایند.
دکتر شامی زنجانی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر، بسیاری از سازمانها کوشیدهاند با تکیه بر قابلیتهای متنوع و متعدد فناوری های تحول آفرین دیجیتال مانند رسانههای اجتماعی، فناوریهای موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسب و کار خود را متحول سازند.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی افزود: بخش قابل توجهی از این سازمان ها، همانند بانک ها، بیمه ها، شرکتهای هایتک و فناوری اطلاعات، فروشگاههای زنجیرهای، شرکتهای توریستی، هتلها، شرکتهای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداریها و سایر سازمانهای بخش عمومی و دولتی، دیجیتالی متولد نشدهاند، اما با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهرهوری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.
این متخصص حوزه دیجیتالی افزود: گروه دیگری از سازمان ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتال بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوریهای اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته اند. معمولاً این کسب و کارها را با اپلیکیشن های موبایل آنها میشناسیم. این گونه کسب و کارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خود، در محیط کسب و کارهای دیجیتالی هستند. استارت آپ های دیجیتالی را میتوان نمونهای از سازمان های این گروه دانست.
وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتالی، بر بازآفرینی مدل کسب و کار سازمانها با محوریت فناوریهای تحول آفرین دیجیتالی، ارتقای تجربه دیجیتالی مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است.
از اهداف این جایزه میتوان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمانهای کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتالی، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش آفرینی دیجیتالی در فضای کسب و کار کشور، تشویق سازمانها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصتهای بهبود خود در زمینه تحول دیجیتالی، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتالی شرکت کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمانها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتالی آنها و شناسایی و معرفی سازمانهای پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتالی اشاره کرد.
علاقهمندان به حضور در این رویداد مهم میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی به نشانی www.DTaward.ir مراجعه کنند.
نظر شما :