رئیس انستیتو انرژی دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترز بورگ از پردیس کیش بازدید کرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۷ کد : ۳۹۷۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۶۸۲
رئیس انستیتو انرژی و سیستم‌های حمل و نقل دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترز بورگ از پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران بازدید کرد.
رئیس انستیتو انرژی دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترز بورگ از پردیس کیش بازدید کرد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین، رئیس انستیتو انرژی و سیستم‌های حمل و نقل دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترز بورگ، و هیأت همراه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ با دکتر منصور خلیلی عراقی، رئیس پردیس، دکتر دولتشاهی، معاون پژوهشی و دکتر محمد رضا سعید‌آبادی، معاون بین‌الملل پردیس کیش دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پروفسورالکسیویچ زابلین به معرفی دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترزبورگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور روسیه پرداخت و گفت: «این دانشگاه در حال حاضر ۳۵ هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد که از این تعداد ۵ هزار نفر دانشجوی بین‌المللی از ۱۰۳ کشور جهان هستند.

رئیس انستیتو انرژی و سیستم‌های حمل و نقل دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترزبورگ تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه را ۲۵۰۰ عضو اعلام و تصریح کرد: «انستیتوهای گوناگونی از جمله انستیتو ریاضیات کاربردی و مکانیک، انستیتو فیزیک- تکنولوژی و ارتباطات و مجموعه‌ای از انستیتوها در حوزه مکانیک و انرژی در این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

وی افزود: «دانشگاه پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ همواره نقش اصلی را در تربیت نیروهای مهندسی در کشور روسیه ایفا کرده است، این دانشگاه در دو حوزه علوم انسانی مانند مدیریت گردشگری و علوم پایه مانند فیزیک نیز فعالیت می‌کند».

پروفسورالکسیویچ زابلین با تاکید بر اهمیت گسترش روابط بین‌الملل و جذب دانشجویان خارجی، به ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه اشاره و اجرای ۲۸ دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی در سه حوزه علوم انسانی، مهندسی و فیزیک به زبان انگلیسی و برقراری دوره‌های تخصصی زمستانی و تابستانی را در این راستا اعلام کرد.

در ادامه، دکتر خلیلی عراقی، رئیس پردیس بین‌المللی کیش، ضمن تشکر از توضیحات پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین ابراز امیدواری کرد همکاری‌های آینده بین پردیس کیش و دانشگاه پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ در زمینه‌های پژوهشی و بین‌المللی به‌ویژه در حوزه‌های آب شیرین‌کن شکل گرفته و گسترش یابد.

سپس دکتر سعید‌آبادی، معاون بین‌الملل پردیس کیش، ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات علمی در زمینه‌های فنی و مهندسی، خواستار گسترش همکاری در حوزه‌های دیگر مانند گردشگری و ایجاد دوره‌های مشترک دکتری در این رشته‌ها بین پردیس کیش و دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترزبورگ شد.

در پایان پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین و هیأت همراه از بخش‌های مختلف پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران بازدید کردند.


نظر شما :