بررسی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در علوم مختلف در دانشگاه تهران

۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۰۱ کد : ۳۹۳۱ اخبار اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۳۵۸۳
دهمین نشست از سلسله نشست‌های کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دهمین نشست از سلسله نشست‌های کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، با سخنرانی دکتر مسعود اسدپور، عضو هیات علمی گروه هوش ماشین و رباتیک، فناوری اطلاعات و نرم‌افزار دانشگاه تهران و سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی با عنوان «هوش مصنوعی، فضای مجازی ومدیریت رفتارجمعی» سوم اسفند ۱۳۹۵ در تالار ایران دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

دکتر اسدپور سخنرانی خود را با ایراد مقدمه‌ای در ارتباط با کاربردهای هوش مصنوعی آغاز کرد با این محتوا که امروزه ردپای هوش مصنوعی را می‌توان در علوم مختلفی اعم از پزشکی، علوم هوافضا، اکتشافات، تکنولوژی اطلاعات و سیستم شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد. بعد از آن به ارائه گزارشی از تاریخچه هوش مصنوعی پرداخت و آغاز شناخته شدن هوش مصنوعی به عنوان یک علم را از سال ۱۹۸۷ عنوان کرد.

در ادامه نشست دکتر سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده‌مطالعات جهان نیز در سخنانی منطق هوش مصنوعی را تابعی از منطق هوش طبیعی دانست و فراتر از فهم الگوریتم‌ها برای کنترل رفتار فضای مجازی، بر تقویت کلیک مثبت در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: «ما الان گرفتار کلیک منفی هستیم، هر چند برای کنترل این کلیک منفی در پی راهگشایی‌هایی هستیم و بسیار مهم است، اگر بستر به سمت کلیک مثبت حرکت کند، منشا سلامت انسانی و اجتماعی و نتیجه‌ی آن اینترنت پاک است.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران افزود: ظرفیت هوشمند اینترنت برای ارتقای سطح و کیفیت زندگی بسیار گسترده و عمیق است. ما باید توان بهره گیری از ابتکارات منتهی به سلامت اجتماعی در محیط مجازی را تقویت کنیم».

در پایان این نشست، با پرسش و پاسخی در بین حاضرین و سخنران نشست، زوایایی از موضوع نشست مورد بحث قرار گرفت.

جهت مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.


( ۶ )

نظر شما :