طراحی و ساخت قایق ربات خودران در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۹ کد : ۳۸۷۷ اخبار حوزه فنی و مهندسی اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۱۱۶۰۰

قایق ربات خودران با عنوان «مروارید» توسط دانشجویان گروه مهندسی مکانیک ماشین‌های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، پروژه طراحی و ساخت «قایق ربات خودران» به منظور کنترل، حفاظت و پایش عمق پای اسکله‌ها و حوضچه‌های بنادر به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی در قالب سه رساله دکتری و پنج پایان نامه کارشناسی ارشد و دو پروژه کارشناسی با تلاش شبانه روزی یک تیم ۱۲ نفره و در طی دو سال (۱۳۹۳-۱۳۹۵) در دانشگاه تهران انجام شد.

برای گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای عملیات بزرگ مروارید این پروژه «مروارید» نام‌گذاری شده و سایت emorvarid.ut.ac.ir به دو زبان فارسی و لاتین برای آن ایجاد شده است.


( ۲۱ )

نظر شما :

حسین ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۴
از تیم فنی سازنده قایق خودران مروارید به خاطر تلاش و جدیت قدردانی میشود. امید است در سایه لطف الهی این چنین کارهایی ادامه یافته و سبب درخشش کشور در عرصه های علمی شود
حسین ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۷
باعث افتخاره. قایق جالبیه، به قول آرمان امیدوارم درست هم کار کنه. سایت زیبایی هم براش طراحی شده، امیدوارم این جوونها بتونن بر همین اساس پروژه های خوب دیگه ای رو هم به انجام برسونن. خدا قوت!!!!!!!!!
سعید ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۲
کارتون واقعا عالیه! خداقوت...
محمود ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۴۳
ای ول بابا بعید میدونم همچین طرح و پروژه ی بزرگی تو جای دیگه اجرا شده باشه از سایتشون و کارشون لذت بردم خدا قوت
آرمان ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۲
واقعا به نظر عالی میرسه آدم شک میکنه که این تو ایران ساخته شده باشه البته نمیدونم چند درصد از ادعاهایی که در موردش کردن درسته ولی در هر حال پروژه ی بسیار بزرگی بوده