نفرات برتر آزمون سراسری در دانشگاه تهران تقدیر شدند

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۶ کد : ۳۸۳۸ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۳۷۰

نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۵ و برگزیدگان بیست‌ویکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، و دکتر ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران تقدیر شدند.

دکتر محمود نیلی‌احمد‌آبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این مراسم گفت: «با برگزاری مراسم‌های مختلف برای تشویق جوانان سعی می‌کنیم بگوییم که جامعه ایران و مسئولان به دانشجویان ارج می‌گذارند، چون کسانی که بهتر درس می‌خوانند، سهم بیشتری در توسعه کشور دارند».

وی تصریح کرد که تکریم‌ها این پیام را به دانشجویان می‌دهد که زحماتی که شما می‌کشید برای ما ارزشمند است و می‌خواهیم از زحمات شما بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه تهران به اهمیت سابقه و معدل تحصیلی در جذب هیئت علمی اشاره کرد، ولی مجموع این اقدامات را کافی ندانست و افزود: «مهاجرت نخبگان نشان می‌دهد که در واقعیت نیازشان برآورده نشده است».

وی با تأکید بر اهمیت و نقش محوری دانشگاه‌ها در جذب جوانان گفت‌: باید بخش‌های دیگر حاکمیتی نیز به جذب این جوانان کمک کنند.

رئیس دانشگاه تهران برنامه امروز دانشگاه‌ها را تبدیل علم به ثروت دانست و افزود: «دانشگاه‌ها همواره این رویکرد را داشتند که وقتی درس دانشجویان تمام می‌شود دیگر مسئولیتی ندارند و ادامه کار برعهده نهادهای دیگر است».

وی با اشاره به تحولات عظیم در دانشگاه‌ها در چند دهه اخیر تصریح کرد: «باید با برنامه جلو برویم، چون دستاوردهای علمی نشان می‌دهد هر وقت با برنامه جلو رفتیم، توانستیم عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم».

دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، با اشاره به آمار قبولی‌های ۱۰۰ نفر اول در پنج گروه آزمایشی گفت: «در مجموع پنج گروه آزمایشی ۳۳ درصد دانشگاه تهران، ۲۳ درصد دانشگاه صنعتی شریف و ۱۸ درصد دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند که در مجموع ۱۳۲ نفر تهران، ۹۳ نفر شریف و ۶۸ نفر علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند».

در این مراسم، نفرات برتر کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی و برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی در ۲۰ رشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

علاوه بر دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف؛ محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت؛ حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و اکبر خالدنژاد طبری، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در این مراسم حضور داشتند.


( ۲۲ )

نظر شما :