رئیس دانشگاه تهران: تحول در دنیا بدون تحول در آموزش عالی اتفاق نمی‌افتد

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۹ کد : ۳۸۳۲ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۳۲

مراسم رونمایی و فن بازار محصولات شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری روز یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، در این مراسم رونمایی از محصولات جدید پارک علم و فناوری و برگزاری به صورت پانل را یک نوآوری برشمرد که نشان می‌دهد دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه تهران جهت‌گیری‌های دیگری را علاوه بر مأموریت‌های آموزشی دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه تحول در هیچ کجای دنیا بدون تحول در آموزش عالی اتفاق نمی‌افتد، گفت: «در حال حاضر کشوری را در دنیا نمی‌توان یافت که به عنوان یک تجربه موفق در کشورداری و توسعه به شمارآید و دانشگاه‌ها و آموزش عالی آن جزو برترین‌های جهان نباشد».

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه تهران، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی کشور، دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است افزود: «دانشگاه تهران در کنار آموزش و پژوهش به‌دنبال این است که موضوع مأموریت سوم دانشگاه‌ها که تعامل با جامعه است را به شکل واقعی شکل دهد و مرز بین دانشگاه و جامعه برداشته شود».

دکتر نیلی احمدآبادی، ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه، آشنایی دانشجویان از ابتدا با مقوله کسب و کار و کارآفرینی و استفاده شرکت‌های مستقر در پارک از ایده‌ها و یافته‌های دانشگاهی را جزو راه‌کارهایی به منظور تبدیل یافته‌های دانشگاه‌تهران به ثروت و کارآفرین‌شدن دانش‌آموختگان برشمرد.

وی، به مشکل کمبود فضای پارک و پیگیری طرح ساماندهی پردیس مرکزی اشاره کرد و گفت: «این طرح بر اساس افزایش شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های مستقر در پردیس مرکزی بود و امروز با حفظ این مأموریت نام طرح ساماندهی را به شهر دانش، دانشگاه کارآفرین و دانشگاه سبز تغییر داده‌ایم و در حدود ۵۰۰ هزار متر مربع برای توسعه پارک علم و فناوری اختصاص داده شده است».

رئیس دانشگاه تهران گفت: «با اجرای این طرح شهر تهران به یک شهر دانش‌بنیان تبدیل می‌شود».

دکتر محمد جعفر صدیق، رئیس پارک علم و فناوری و دیگر سخنران این مراسم، گفت: «برای رونمایی از محصولات دو مشخصه ضروری است: برآمده از تحقیق و توسعه مهندسی معکوس و دوم تجاری‌سازی شده و در بازار موجود باشند».

وی در ادامه افزود: «۲۵ شرکت در این دوره داوطلب و طی یک پروسه پیچیده نهایتاً ده محصول برای معرفی و رونمایی انتخاب شدند».

در این مراسم ۱۰ محصول برتر پارک علم و فناوری با حضور رئیس دانشگاه تهران رونمایی و در ادامه سه پانل معرفی محصولات، تجاری‌سازی فناوری و سرمایه‌گذاری برگزار شد و در پایان از مدیران این شرکت‌ها تقدیر به عمل آمد.

پویشگر مغزه‌های حفاری، پرس قرص تک عددی ده‌تن با ظرفیت تولید ۴ هزار و۵۰۰ قرص در ساعت، ماسک تنفسی FFPT3، سامانه پایش مکانی گیتا، دستگاه الکتروکاردیوگراف تک‌کاناله یا شام ۱۱۰، مبدل حرارتی صفحه‌های «پوسته- پلیت»، نرم‌افزار یکپارچه تحت وب تیم‌یار، نرم‌افزار جامع مدیریت استراتژیک و عملکرد پوینتر، شامپو رکوبیزول و فناوری واقعیت مجازی آنلاین ۱۰ محصولی هستند که از آن‌ها رونمایی شد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم فن‌بازار جانبی برگزار شد که حدود ۵۰ غرفه در آن حضور داشتند.


( ۷ )

نظر شما :