رییس دانشگاه تهران: بین‌المللی‌سازی یکی از سه سیاست اصلی دانشگاه تهران است

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۶ کد : ۳۸۰۰ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۷۳۵
مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، صبح امروز (ششم بهمن) در دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، صبح امروز (ششم بهمن) در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم، که با حضور رییس و اعضای هیأت رییسه دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری موفق دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به عنوان یک اجلاس بین‌المللی دانشگاهی مهم گفت: «حضور بیست رییس دانشگاه از یک کشور در کشور دیگر تجربه بسیار موفقی بود و در دنیا این تجارب کم اتفاق می‌افتد».

رییس دانشگاه تهران ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس گفت: «در واقع جلسه امروز که به‌صورت نمادین برگزار شده است، بهانه‌ای برای نشان‌دادن رضایت از شیوه برگزاری اجلاس، از منظر شرکت‌کنندگان و ذی‌نفعان این برنامه یعنی روسای دانشگاه‌های روسیه است».

دکتر نیلی افزود: «امسال دو برنامه بزرگ و مهم دیگر در کنار برنامه‌های دانشگاه تهران داشتیم: آیین ورودی نو‌دانشجویان از تاریخی‌ترین برنامه‌های داخلی دانشگاه بود که در مراسمی رسمی، با شکوه و منظم برگزار شد. وهم‌چنین مراسم ۱۶ آذر که با حضور رییس جمهور برگزار شد و به اذعان همگان، موفق‌ترین برنامه ۱۶ آذر پس از انقلاب شد و این سه مراسم پشت سر هم، نشان از قوت و توان دانشگاه تهران داشت».

دکتر نیلی احمدآبادی، با اشاره به اینکه نکته مهم در فعالیت‌‌ها، علاوه بر خوب انجام‌شدن، مداومت آن است، تاکید کرد: «فرق سازمان‌هایی که برای طولانی‌مدت برند برترمی‌مانند، این است که نام آن‌ها در یک تاریخ طولانی، همیشه یادآور کیفیت بالا است و دانشگاه تهران نیز همواره چنین بوده است».

رییس دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: «همیشه در نظر بگیریم که این آغاز راه ماست و باید بتوانیم جزو یکصد دانشگاه برتر باشیم؛ یعنی از لحاظ علمی، پژوهشی و مدیریتی و همه شاخص‌ها، دانشگاه باید جزو یکصد دانشگاه برتر باشد و نباید دانشگاهیان و همکاران عزیز فراموش کنند که بین‌المللی‌سازی، یکی از سه سیاست اصلی دانشگاه تهران است».

در پایان مراسم، از همکاران دست‌اندرکار در برگزاری دومین اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.


نظر شما :