دانشگاه تهران، قوی‌ترین زیرساخت‌های کشور در زمینه آموزش مجازی را دارد

۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۱ کد : ۳۷۳۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۸۱۲
دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس ارس گفت: «دانشگاه تهران قوی‌ترین زیرساخت‌های کشور در زمینه آموزش مجازی را دارد».

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران به همراه جمعی از مسئولان دانشگاه، نهم دی‌ماه، ضمن بازدید از پردیس ارس، سالن همایش‌های بین‌المللی این پردیس را افتتاح کرد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، در مراسم افتتاح سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس ارس، جذب دانشجویان خارجی را جزو اولویت‌های کاری پردیس ارس عنوان کرد و گفت: «در منطقه آزاد ارس، علاقه وافر و مثبتی به حضور دانشگاه تهران وجود دارد و ما نیز از این علاقه استقبال می‌کنیم. هم‌چنین وظیفه خود می‌دانیم که در توسعه پایدار و همه‌جانبه منطقه آزاد ارس مشارکت داشته باشیم و این مهم با همکاری و همیاری فعالان حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی محقق می‌شود».

رییس دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه شعبه‌ها و پردیس‌های دانشگاه‌های مادر با کمک مناطق آزاد ایده بسیار خوبی است، افزود: «ضروری است منابع محلی به تجربه، دانش و برند دانشگاه‌های معتبر متصل شوند و ظرفیت‌های مناسب علمی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنند».

دکتر نیلی در خصوص تحصیلات مجازی در کشور، گفت: «ایده دانشگاه مجازی در سال ۸۳ در دانشگاه تهران مطرح شد و با اعتباری که دانشگاه تهران در آن زمان هزینه کرد، اکنون قوی‌ترین زیرساخت‌ها را در این زمینه دارد».

وی در ادامه افزود: «دانشگاه‌های امروزی، نقشی فراتر از تأمین منابع انسانی تحصیل کرده را بر عهده دارند و با تبدیل این دانشگاه‌ها از نسل اول که آموزش محور بود به پژوهش‌محور و کارآفرین‌محور، موجبات توسعه و تحول کشور فراهم می‌شود».

رییس دانشگاه تهران افزود: «شرایط اقتصاد آموزش عالی تغییر کرده است و در این شرایط توسعه علمی و زیرساختی دانشگاه تهران و پردیس‌های آن از محل شهریه دانشجویان ممکن نیست. از این رو در نشستی که با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور داشتیم، مقرر شد با همفکری مدیرعامل منطقه آزاد ارس مدلی برای تأمین منابع مالی در راستای توسعه پردیس ارس تهیه کنیم».

در ادامه این مراسم، دکتر سیدرضا میرایی آشتیانی، رییس پردیس ارس دانشگاه تهران، در سخنانی از حضور بیش از هزار دانشجو در این پردیس خبر داد و گفت: «یک‌هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس ارس تحصیل کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۸۰۰ دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند».

وی افزود: «در مقطع دکترا نیز ۱۳۰ دانشجوی دکترا در پردیس ارس تحصیل کرده‌اند که ۱۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و سایر دانشجویان این مقطع در حال تحصیل و یا دفاع از رساله‌های خود هستند».

رییس پردیس ارس دانشگاه تهران در پایان تأکید کرد: «دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه نسل سوم نه تنها کار آموزش را به عنوان دانشگاه نسل اول و فعالیت‌های پژوهشی را به عنوان دانشگاه نسل دوم ایفا می‌کند، بلکه در نقش دانشگاه نسل سوم نیز به عنوان دانشگاه کارآفرین و آورنده تکنولوژی فعالیت می‌کند.

گفتنی‌است، سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس ارس دانشگاه تهران، با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و با ظرفیت ۲۸۰ نفر توسط سازمان منطقه آزاد ارس ساخته شده که در این مراسم، با حضور رییس دانشگاه تهران و رییس سازمان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید.


( ۲ )

نظر شما :