دومین گردهمایی بین‌المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم» برگزار شد

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۲۵ کد : ۳۷۲۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۴۵۷
گردهمایی بین‌المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم» توسط دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد.
دومین گردهمایی بین‌المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این گردهمایی ۲۸ آذر‌ماه با حضور سفیر مالزی در ایران، دکتر محمدرضا زالی، رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران و جمعی از مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی و بیش ۵۰ نفر از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مالزیایی در سالن همایش‌های سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران برگزار شد.

در این مراسم دکتر زالی، رییس دانشکده کارآفرینی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس نخست در کشور مالزی گفت: «با برگزاری موفقیت‌آمیز این کنفرانس در کشور مالزی، تصویر بسیار خوبی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های کارآفرینانه ایران در محافل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مالزی به‌وجود آمده که در ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران مالزیای و چینی و حتی سنگاپوری بسیار تأثیرگذار بوده است».

وی افزود: «برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری مالزی (مایدا) مورد توجه سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران کوالالامپور قرار گرفته و اثر مثبتی را در چشم‌انداز روابط ایران و مالزی ایجاد کرده و اکنون آثار مثبت این حرکت در ارتباطات بین‌المللی، به ویژه در آسیای جنوب شرقی پدیدار شده است».

رییس دانشکده کارآفرینی تصریح کرد: «نقش «دیپلماسی دانشگاهی» و جایگاه دانش به عنوان «سیاست گذاری در فراسوی مرزها»، بسیار پر رنگ‌تر از همیشه دیده شده و به نظر می‌رسد برگزاری این کنفرانس توسط سازمان سرمایه‌گذاری ایران، سفارت ایران در مالزی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با در نظر گرفتن اهداف بلند‌مدت در مسیر سازندگی و توسعه کارآفرینی در ایران، نقش تأثیرگذار خود را داشته است».

در پایان مراسم، سفیر مالزی ضمن تشکر از دانشکده کارآفرینی برای برگزاری این نشست بین‌المللی، به شرایط روابط تجاری مالزی و ایران اشاره کرد و گفت: «در ایران پتانسیل زیادی برای کار وجود دارد و کارآفرینان مالزیایی باید محصولات اصلی ایران را شناسایی کرده و بتوانند با چینی‌ها در حوزه قیمت رقابت کنند. در دوران پسابرجام، شرایط ایران برای فعالیت‌های اقتصادی بسیار مساعد بوده و سرمایه‌گذاران مالزیایی می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری و گردش مالی نسبی داشته باشند».

گفتنی‌است هیأت مالزیایی ۲۹ آذر‌ماه ضمن حضور در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشکده دیدار و گفت‌وگو کردند و در بازدید از بخش‌های مختلف دانشکده کارآفرینی و دستاوردهای دانش‌بنیان دانشجویان دانشکده، از زحمات مسئولان دانشکده در برگزاری این گردهمایی تشکر کرد، و دستاوردهای دانشکده را مطلوب دانستند.


( ۱ )

نظر شما :