حضور شهردار و رئیس شورای شهر سارایوو در دانشگاه تهران

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۱ کد : ۳۶۵۰ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۳۷۶۶
دکتر ایوو کومشیچ، شهردار و رئیس شورای شهر سارایوو در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، شهردار و رئیس شورای شهر سارایوو، ۱۲ آبان ۹۵ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در حضور استادان و دانشجویان این دانشکده با عنوان "تجربه مدیریت شهری در سارایوو" سخنرانی کرد.

در این نشست دکتر پویا علاء‌الدینی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه‌تهران، ضمن بیان تاریخچه مختصری از دانشکده علوم اجتماعی و مؤسسات وابسته، این دانشکده را به همراه مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی و مؤسسه تعاون سرمنشأ خدمات بسیاری به جامعه ایران دانست.

دکتر ایوو کومشیچ، در زمینه مدیریت شهر سارایوو به‌عنوان یک شهر با تنوع نژادی، فرهنگی، دینی و ملیتی تجربیات خود را بیان کرد. وی گفت: «شهر سارایوو گرچه از نظر جمعیت بسیار کوچک‌تر از تهران است، اما تنوع ساکنان آن، تجربه جنگ و دخالت‌های سیاسی کشورهای همسایه مدیریت آن را تا حدودی دشوار کرده است.»

شهردار و رئیس شورای شهر سارایوو اظهار کرد: «با توجه به اینکه اصالتاً کروات و مسیحی ارتودوکس است، معاونان خود را از مسلمان و مسیحیان پروتستان انتخاب کرده است.»

همچنین دکتر ایوو کومشیچ، در پاسخ به این پرسش که آیا اولویت خاصی برای برخی از اقشار ساکن آن شهر برای ایجاد و تخصیص مسکن قائل هستند؟ گفت: «به هیچ وجه اولویت‌بندی برای ارائه مسکن وجود ندارد و هر کس با هر نوع نژاد، فرهنگ، اصالت و ملیتی می‌تواند صاحب مسکن در هر نقطه دلخواه خود شود. حتی بین ثروتمندان و فقرا فاصله طبقاتی چندانی وجود ندارد.»

شایان ذکر است شهردار و رئیس شورای شهر سارایوو، ضمن اهدای کتابی در زمینه شهر سارایوو به دانشکده علوم اجتماعی اظهار امیدواری کرد، که روابط دو جانبه با انعقاد قرارداد همکاری توسعه پیدا کند.


( ۲ )

نظر شما :