تفاهم‌نامه سه جانبه در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه داروهای مورد نیاز کشور امضا شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۰ کد : ۳۶۰۸۸ اخبار اخبار توسعه‌ای خبر
تعداد بازدید:۱۸۹
تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (IBB)، دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران و شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) منعقد شد.
تفاهم‌نامه سه جانبه در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه داروهای مورد نیاز کشور امضا شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، با هدف هم‌افزایی و تسهیل همکاری‌های علمی، فناورانه، تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی بین صنعت و دانشگاه، با تاکید بر علوم پایه و فناوری‌های زیستی، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران با شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو در نهم مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل دانشکدگان علوم امضا شد.

تهیه و اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری مشترک، جهت دادن به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه برای تأمین نیازهای تولیدی کشور، تسهیل استفاده متقابل از ظرفیت تحقیقاتی و دستگاهی در جهت تأمین نیازهای طرفین و تسهیل برگزاری دوره‌های کارآموزی، کارورزی، دانش‌افزایی، ارتقای مهارت و برگزاری دوره‌های پسا دکترا برای دانشجویان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی دو طرف بر اساس ظرفیت‌های قانونی. از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

دکتر رضا عامری، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر جایگاه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی، با اشاره بر توانمندی‌های علوم پایه به عنوان محوری‌ترین حوزه علمی، امضای این تفاهم‌نامه را تسهیل‌کننده ارتباط بین دانشگاه و صنعت دانست و نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشکدگان علوم در گسترش مرزهای دانش و ارتباط با بخش‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت دارو ابراز امیدواری کرد.

دکتر علی اکبر موسوی موحدی ضمن مغتنم شمردن همکاری مشترک با شرکت توفیق دارو، با اشاره به مشاهده افتخارات شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو طی بازدید از آن شرکت و ضمن تشریح جایگاه دانشگاه به عنوان نهاد متمایز از سازمان‌های اجرایی ضمن تاکید بر اهمیت تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، نقش دانشمندان را رصد، کشف و عرضه دستاوردهای علمی برای بهره‌برداری از آنها در صنعت از جمله توسط شرکت‌های دارویی اعلام کرد.

دکتر مهران حبیبی رضایی، رئیس دانشکده زیست‌شناسی نیز در سخنانی اهمیت شبکه‌سازی در علم و فناوری، قرار گرفتن علم به عنوان اولویت ملی و تاکید بر نقش زیربنایی علوم پایه در زایش فناوری‌های موجد پیشرفت جامعه تاکید کرد. وی در ادامه ارتباط و همکاری مؤثر و مستمر نهاد دانشگاه با صنعت در تکمیل نیازمندی‌های تخصصی همدیگر و پرهیز از ایجاد ساختارهای موازی و تکراری را در جهت تأمین منافع سرزمینی عنوان کرد.

این استاد دانشگاه تهران، همچنین ایجاد گروه پنجم «زیست‌شناسی کاربردی» در دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران را همسو با اولویت تسهیل امر بهره‌برداری از ظرفیت‌های علوم زیستی برای تأمین نیازمندی‌های صنعت و جامعه اعلام کرد.

دکتر سید داور سیادت مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو هم در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از امضا این تفاهم و قدردانی از استادان و پیشکسوتان تحقیقات کشور بویژه در دانشگاه تهران، توضیحاتی در خصوص شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و هلدینگ تیپیکو که ۲۵ شرکت بزرگ از تحقیق و توسعه، تولید مواد اولیه، تولید محصول نهایی و بازرگانی و پخش سراسری را مدیریت می‌کند، گفت: در تولید مواد اولیه دارویی ( API ) شرکت توفیق دارو پیشگام و از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تولید مواد اولیه دارویی در ایران می‌باشد. وی شناخت جایگاه علوم پایه که در صنعت دارویی را حائز اهمیت اعلام و انعقاد این تفاهم‌نامه را ریل‌گذاری صحیح در جهت تسهیل فرآیندهای مرتبط با تولید دارو عنوان کرد.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران تفاهم‌نامه


( ۱ )

نظر شما :