دیدار رئیس انجمن بین‌المللی مکتب کنفسیوس با معاون فرهنگی دانشگاه تهران

۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۴ کد : ۳۴۷۳ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۶۰۹
هیأت انجمن بین‌المللی مکتب کنفسیوس به سرپرستی دکتر نیوسی‌پینگ هفتم شهریور ۱۳۹۵ با دکتر سرسنگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط ‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری‌های فرهنگی در چهارچوب قوانین و نیز در صورت امضای یادداشت تفاهم رسمی بین انجمن بین‌المللی مکتب کنفسیوس و دانشگاه تهران اعلام کرد.

رئیس هیأت چینی نیز اظهار داشت که انجمن مذکور در ۵۰ کشور شعبه دارد و در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس شده است. این انجمن در جهت پیشبرد اندیشه‌های کنفسیوس در جهان فعالیت می‌کند و عمدتاً بر زمینه‌های ادبیات و فلسفه تمرکز دارد. کنفرانس‌های متعددی با مشارکت انجمن در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است.

وی افزود: «ایران و چین دارای پیشینه تمدنی قوی هستند و چینیان همانند ایرانیان به میراث فرهنگی خود اهمیت می‌دهند. هدف ما این است که مردم و تمدن چین را آن گونه که واقعاً هست به جهان بشناسانیم و در عین حال با تمدن و فرهنگ غنی ایران بیشتر آشنا شویم. ما در تلاشیم که پلی فرهنگی بین دو کشور ایجاد کنیم، زیرا مشابهت‌های فرهنگی بی‌شماری با ایران داریم و باید تبادلات فرهنگی عمیق‌تری نیز داشته باشیم.»

رئیس هیأت چینی چاپ نشریات مشترک، برگزاری کنفرانس و تبادل محقق را از جمله برنامه‌های فرهنگی مورد نظر هیأت چینی برشمرد.

در این دیدار، دکتر ابوالحسن امین‌مقدسی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛ دکتر بهشتی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه؛ و دکتر کریمیان، عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات؛ و عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین المللی حضور داشتند.


( ۱ )

نظر شما :