دیدار سفیر اروگوئه با رییس دانشگاه تهران

۰۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۰ کد : ۳۴۴۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۷۸۲
خوآن کارلوس اخدا Juan Carlos Ojeda ، سفیر اروگوئه، سوم شهریور با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به فعالیت گسترده بین‌المللی دانشگاه تهران و امضا تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی جهان، بر افزایش مبادلات اثرگذار و گسترش همکاری بین دو طرف از طریق طرح‌های اجرایی پس از امضای یادداشت تفاهم تأکید کرد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، ضمن استقبال از سفر آتی رئیس بزرگترین دانشگاه جمهوری اوروگوئه به ایران، خواستار گسترش همکاری در زمینه مسائلی از جمله آب، محیط زیست، انرژی، تغییرات آب وهوایی، و نظایر آن شد.

خوآن کارلوس اخدا، هدف از دیدار خود را آشنایی بیشتر با دانشگاه تهران در آستانه سفر آتی رئیس دانشگاه، جمهوری مونته ویدئو اوروگوئه، که بزرگترین دانشگاه آن کشور است، اعلام کرد.

سفیر جمهوری شرقی اوروگوئه گفت: «به ‌رغم مسافت طولانی بین دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. دانشگاه‌های کشور ما در زمینه کشاورزی قوی هستند. ما صادر کننده خمیر کاغذ هستیم و در تولید سایر محصولات مانند برنج وتولیدات جنگلی به یمن باران‌های فراوان ودانش تخصصی از جایگاه خوبی برخورداریم.»

وی همچنین، از پیشرفت‌های علمی ایران، به‌خصوص در زمینه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ستایش و از ارتباط بین علم و صنعت، تجربه‌های موفق و پیشرفت‌های گسترده در زمینه علم و فناوری ایران یاد کرد. وی اظهار داشت: «با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و تجارب علمی ارزنده در دانشگاه جمهوری اوروگوئه، به گسترش همکاری‌ها امیدواریم.»

دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل، در این دیدار آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری‌های مشترک در زمینه زبان وادبیات فارسی و زبان وادبیات اسپانیولی اعلام و با توجه به امکان ارائه برخی درس‌ها به زبان‌های غیر ایرانی در کنار زبان فارسی، همکاری در سایر رشته‌ها و تبادل استاد و دانشجو را مثبت ارزیابی کرد. 


نظر شما :