برگزاری کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۹ کد : ۳۴۰۲ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۵۳۸
کنفرانس «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در ایران پساتحریم» با همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، و با همکاری سازمان توسعه سرمایه گذاری(MIDA)، ۵ و ۶ مرداد ۱۳۹۵، در کشور مالزی برگزار شد.
برگزاری کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه‌تهران، مراسم افتتاحیه این کنفرانس با حضور سفیر ایران در مالزی، مدیران ارشد بیش از ۱۵ شرکت برتر بخش خصوصی کشور، سرمایه‌گذاران مالزیایی و جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم داتو آزما، رییس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری مالزی، از ایجاد فرصت درباره زمینه‌های مشترک همکاری میان ایران و مالزی ابراز خوشحالی کرد و کشور ایران را برای سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی مناسب دانست.

دکترمحمدرضا زالی، رییس دانشکده کارآفرینی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور مالزی و ایجاد زمینه مشترک همکاری، توضیحاتی درباره موقعیت فعلی ایران در دوران پساتحریم و همچنین ایجاد شرایط مساعد در خصوص راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی ارائه کرد.

دکتر علی‌ محقر، رییس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، نیز در این کنفرانس یکی از مؤلفه‌های مهم و اصلی کشورهای در حال توسعه را حرکت از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، ازطریق توسعه کارآفرینی‌دانست.

وی گفت: «منشاء تحولات بزرگ در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه کارآفرینی و وجود افراد خلاق، نوآور و مبتکر در عرصه اقتصادی کشورها است. در این حرکت بنیادی دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای را بر عهده دارند، کارآفرینی به دنبال تبدیل دانشگاه‌ از یک مرکز کاملاٌ وابسته به بخش دولتی، به مرکزی توانمند دارای تعاملات گسترده با دولت و صنعت است تا بتواند در جهت ترکیب وظایف سنتی دانشگاه‌ها با تجارت گام‌های مؤثری بردارد.»

در ادامه این کنفرانس، مهندس محمد عطاردیان، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، برگزاری این کنفرانس را نتیجه یک مشارکت نوآورانه میان کشور ایران و مالزی دانست، وی گفت: «ما به ایجاد روابط تجاری متقابل و یافتن راه‌هایی برای همکاری تجاری و بازرگانی، که یقیناً به نفع دو طرف است، امیدواریم و در این راستا ایران بسیار علاقه‌مند به برقراری و گسترش این روابط با تمامی کشورها و به‌ویژه کشورهای عضو آ-س-آن، است.

مرضیه‌ افخم، سفیر ایران در مالزی، نیز در این کنفرانس هدف از تعامل سازنده و رفع تحریم‌ها را بازگشایی مسیر رونق اقتصادی ذکر کرد، و با تشریح ظرفیت‌های ایران، گفت: «ایران با تولید ناخالص داخلی اسمی ۳۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی، هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا است.»

وی افزود که دیدگاه‌های دولت فعلی ایران با استراتژی تدبیر و امید، چشم‌اندازی را برای همکاری با جامعه بین‌الملل، افزایش تعاملات اقتصادی در عرصه بین‌المللی، و روابط دوجانبه با کشورهای دیگر از جمله مالزی فراهم کرده است.

شایان ذکر است در این کنفرانس سرمایه‌گذاران مالزیایی در کنار صاحبان کسب‌وکار ایرانی به بحث و گفت‌وگو پرداختند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم را مورد بررسی قرار دادند.


( ۲ )

نظر شما :