گردهمایی برگزیدگان بیست‌و چهارمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در دانشگاه تهران

۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۷ کد : ۳۳۵۵ اخبار اخبار دانشجویی
تعداد بازدید:۳۵۳۱
نشست ویژۀ تجلیل از برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه‌تهران، ‌ این مراسم با حضور دکتر مجتبی‌صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ابوالفضل فراهانی، ‌معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌ دکتر ابوالحسن ریاضی، ‌ معاون امور دانشجویان داخل سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات‌وفناوری، دکترحسن به‌نژاد، معاون دانشگاه و رییس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، مدیران و مسئولان معاونت دانشجویی دانشگاه و جمعی از دانشجویان نمونه کشوری در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

دکترابوالحسن‌ریاضی، ‌معاون امور دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در این مراسم گفت: «احراز صلاحیت دانشجویان برگزیده، با شاخص‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و براساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی صورت گرفت.»

وی افزود، «سعی‌مان بر این بود که تنها بر یک بخش یا رشتۀ آموزشی تمرکز صورت نگیرد. با همکاری استادان این توزیع صورت گرفت و صرف مقاله الزام‌آور نبود. در کنار مقاله دانشجویان می‌توانستند طرح‌های پژوهشی، ابداع، ابتکار، تألیف و ترجمه ارایه بدهند. همچنین در این گزینش شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی مد نظر قرار گرفته است.»

دکترمجتبی صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به اینکه بیست و چهار دوره انتخاب دانشجوی نمونه پشت سر گذاشته شده و این مسئولیت بر عهده وزارت‌های علوم و بهداشت است گفت: «دانشجویان باید در همه ابعاد علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی نمونه باشند. ما امسال حضور دانشگاه‌های غیردولتی را هم در این جشنواره داشتیم، و با بررسی‌های صورت گرفته ۲۷ نفر در وزارت علوم و ۱۳ نفر در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، از سوی کمیته‌های داوری، منتخب و در نهایت ۴۰ نفر برگزیده این جشنواره بودند. و این انتخاب از بین ۲۲۴۸ نفر از دانشجویانی که در سطح دانشگاهی رقابت کردند صورت گرفته است.»

وی افزود، «برای حفظ و حمایت از نخبگان تلاش‌هایی در کشور صورت گرفته، اما باید گفت سیاستهای چند وجهی در این زمینه کارساز است و نهاد‌های کشوری باید همکاری‌های لازم را انجام دهند تا نخبگان با امید بیشتری در کشور فعالیت کنند، و ما شاهد خروج آنها از کشور نباشیم و نخبگانی که در خارج از کشور هستند تمایل به بازگشت داشته باشند.»

دکتر ابوالفضل فراهانی، ‌معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: «در دنیای امروز دانش، اقتصاد و سلامت سه عنصر و مؤلفه قدرت کشورها هستند اما کشورهایی که این قدرت‌ها را در اختیار دارند به دلیل اینکه زمینه فرهنگی و اخلاقی مناسبی ندارند نمی‌توانند به‌درستی از آنها استفاده کنند. تولید علم و دانش باید به ارتقای بیشتر رفاه کمک نماید.»

وی در ادامه گفت: «ما دانشجوی تراز جمهوری اسلامی را دانشجویی می‌دانیم که آموزش، تولید دانش و ارزش‌های فرهنگی را در کنار هم مورد توجه قرار دهد. تنها جشنواره‌ای که با عنایت به وجوه مختلف و همۀ ابعاد انسانی نمونه بودن را بررسی می‌کند، جشنواره دانشجوی نمونه است. انتخاب این دانشجویان به عنوان نمونه، رسالت سنگین آنها را نیز گوشزد می‌کند. امیدواریم این عزیزان به عنوان طلایه‌داران تمدن ایرانی اسلامی تلاشی مضاعف کنند. این جشنواره دارای دو وجهۀ تشکر از دانشجویان نمونه و معرفی این شخصیت‌ها به جامعه است.»


( ۶ )

نظر شما :