دیدار مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه «لوند» با مسئولان دانشکده مطالعات جهان

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۷ کد : ۳۱۰۸ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۵۴۵
مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه «لوند» سوئد، ۳۱ فروردین‌ماه با مسئولان دانشکده مطالعات جهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار دکتر سعیدرضا عاملی، رییس دانشکده مطالعات جهان، ضمن تشریح شرایط تحصیل و تحقیق در دانشکده گفت: «یکی از امتیازهای بزرگ دانشکده مطالعات جهان چندزبانه بودن آن است که زمینه مناسبی برای ایجاد و گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های مختلف جهان فراهم می‌آورد».

دکتر عاملی ضمن ابراز امیدواری در خصوص ایجاد و تداوم ارتباط و همکاری دانشکده مطالعات جهان و دانشگاه «لوند» اظهار داشت: «دانشگاه اگر می‌خواهد کار علمی بکند، باید فارغ از مسائل سیاسی و در یک بستر علمی باشد. در این صورت می‌توان زمینه‌های زیادی برای کار مشترک پیدا کرد».

وی ضمن اعلام آمادگی برای تبادل استاد و دانشجو، کار پژوهشی مشترک، سمینارها و کارگاه‌های مشترک علمی، تاکید کرد: «ما می‌توانیم در زمینه نقش اسلام در حل منازعات بین‌المللی نیز کار مشترک داشته باشیم، زیرا دانشکده مطالعات جهان می‌تواند از ظرفیت‌های مراکز پژوهشی خود از جمله مرکز مطالعات بین‌المللی دینی، در این خصوص استفاده کند».

در ادامه، دکتر مجید مهدی، مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه «لوند» سوئد، به تشریح شرایط دانشگاه‌های سوئد و دانشگاه «لوند» پرداخت و گفت: «دانشگاه‌های سوئد به خاطر استعداد خوب و موفقیت دانشجویان ایرانی، علاقه خوبی به جذب دانشجو از ایران و ارتباط با دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین و برترین دانشگاه ایران دارند».

وی در خصوص همکاری با دانشکده مطالعات جهان اظهار کرد: «ما از این ارتباط بسیار خشنودیم و استقبال می‌کنیم و برای شروع کار، باید از موضوعات عینی شروع کنیم و در صورت موفقیت، دامنه همکاری را گسترده‌تر کنیم».


( ۱ )

نظر شما :