بدرقه کاروان راهیان نور در دانشگاه تهران

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۱۵ کد : ۳۰۲۱ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۶۶
بدرقه کاروان راهیان نور در دانشگاه تهران

۸۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه تهران در قالب اردوی راهیان نور، ظهر روز چهارشنبه نوزدهم اسفندماه، با بدرقه رسمی دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تهران، عازم دیدار از مناطق جنگی جنوب کشور شدند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در حاشیه بدرقه کاروان راهیان نور دانشگاه گفت: «خوشبختانه هرسال اشتیاق دانشجویان برای ثبت نام در این اردو و حضور در مناطق جنگی جنوب افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که امسال بیش از ۸۵۰ دانشجوی دختر و پسر در کاروان راهیان نور حضور دارند».

دکتر سرسنگی نقش این اردو را در فضای فرهنگی دانشگاه تهران مثبت عنوان کرد و افزود: «حضور پرشور نسل جوان و دانشجویان دانشگاه در اردوی راهیان نور، خط بطلانی بر تحلیل‌های رسانه‌های غربی است که معتقدند نسل جوان رابطه خود را با ارزش‌های انقلابی قطع کرده است».

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخن خود، به تاثیر این گونه اردوها بر روحیه دانشجویان اشاره کرد و گفت: «حضور دانشجویان و فرهیختگان جوان جامعه در مناطق جنگی موجب آن می‌شود تا پیوند این نسل با نسل‌های قبل‌تر آنها محکم‌تر شود و بسیاری از مفاهیم ارزشمند مربوط به فرهنگ جهاد و شهادت در ذهن دانشجویان زنده شود».

یادآور می‌شود اردوی راهیان نور دانشگاه تهران، همه ساله با محوریت بسیج دانشجویی این دانشگاه و همکاری معاونت فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. دانشجویان دانشگاه تهران امسال در قالب دو کاروان مجزا، ۴۰۰ دانشجوی دختر و ۴۵۰ دانشجوی پسر، از مناطق عملیاتی هویزه، فکه و شلمچه بازدید خواهند کرد.


( ۳ )

نظر شما :