برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در پردیس فارابی دانشگاه تهران

۰۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۰۵ کد : ۲۹۷۷ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۲۲
کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم، شامگاه یک‌شنبه دوم اسفند‌ماه، در سالن همایش‌های پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دکتر محمود نیلی‌ احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه و جمعی از مقامات استان قم برگزار شد، دکتر محمد مقیمی، رییس پردیس فارابی، با اشاره به اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران ۱۴ شهید دانشجو و کارمند در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، گفت: «شهادت شهید حمیدرضا اسداللهی، در راستای دفاع از حریم اهل بیت بود و این پردیس در صحنه دفاع از اسلام همواره حاضر است».
رییس کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم افزود: «کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم، با هدف ادای احترام به ساحت مقدس شهدای بزرگوار مدافع حرم برگزار شد و برگزاری این کنگره، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا سبک زندگی شهیدان، چراغ راهنمای زندگی اجتماعی و شخصی مردم باشد».

وی برگزاری این کنگره را تجدید پیمان با مقام ولایت و رهبری عنوان کرد و افزود: «دانشجویان این آمادگی را دارند هر جا ولی‌امر مسلمین صلاح بدانند و در جایی که مقابله اسلام با کفر جهانی لازم است حضور یابند».

گفتنی است پیش از آغاز کنگره، از تابلو خیابان حاشیه پردیس فارابی به نام شهید حمیدرضا اسداللهی دانشجوی این پردیس رونمایی شد.
در این کنگره که به همت بسیج دانشجویی استان قم و پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، از جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز تجلیل شد.
هم‌چنین در این مراسم، پیکر یکی از شهیدان مدافع حرم نیز به محل برگزاری آورده شد و بر دوش دانشجویان تشییع شد.

گفتنی است، شهید حمیدرضا اسدالهی از دانشجویان و فعالان فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات عرب بود که در تاریخ ۳۰ آذر ماه سال جاری، در جریان مبارزه با جریان تکفیری داعش در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.


نظر شما :