اولین همایش ملی ورزش و سرطان در دانشگاه تهران برگزارشد

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۹۱۲ اخبار اخبار سلامت و بهداشت اخبار ورزشی
تعداد بازدید:۱۷۰۰
اولین همایش ملی ورزش و سرطان، هشتم و نهم بهمن‌ماه در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد.
اولین همایش ملی ورزش و سرطان در دانشگاه تهران برگزارشد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر سیدمنصور خلیلی‌عراقی، رییس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، در این همایش تغییر سبک زندگی را، راه جلوگیری از پیشرفت سرطان در کشور معرفی کرد.

رییس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، با توجه به اهمیت موضوع این همایش، تداوم و ترویج آن را بسیار موثر دانست و آمادگی پردیس کیش دانشگاه را برای برگزاری دوره‌های بعدی این همایش اعلام کرد.

دکتر رضا قراخانلو، رییس پژوهشگاه تربیت‌بدنی نیز، هدف از برگزاری این همایش را مشارکت دادن سطوح مختلف جامعه در جهت رفع گرفتاری‌های اشخاصی که به این بیماری مبتلا هستند عنوان کرد و دلیل انتخاب پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران به عنوان مکان برگزاری این همایش را، جداً از جذابیت‌های مکانی جزیره کیش، حضور فعال دو تن از اساتید این پردیس در زمینه تخصصی ورزش و سرطان دانست.

در ادامه این همایش، دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، آماری در ارتباط با سرطان در سطح جهانی و کشور ارایه داد.

دکتر مجیدزاده گفت: «با اینکه در کشورهای پیشرفته مطالعات بسیاری در مورد مکانیسم اثربخشی فعالیت‌های بدنی بر کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شده است، ولی در ایران تاکنون نگاه جدی به این مقوله صورت نگرفته است».

در این همایش ۶۵ مقاله پذیرش و ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی در دو روز ارایه شد و چهار پنل تخصصی با موضوع «بررسی روش‌های تمرینی در دوره‌های درمانی سرطان»، «رابطه چاقی با سرطان»، «روش‌های اندازه‌گیری آمادگی جسمانی در بیماری سرطان» و «سیاست‌گذاری در جامعه در زمینه ورزش و سرطان» برگزار شد و ۳۸ مقاله نیز به صورت پوستر در بخش جنبی همایش به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است این همایش با همکاری پردیس کیش دانشگاه تهران، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، با هدف تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، در حوزه ورزش و سرطان و حرکت در راستای تامین نیازهای جامعه و آگاهی‌بخشی به عموم در این خصوص برگزار شد.


نظر شما :