دیدار جمعی از جامعه‌شناسان و استادان دانشکده علوم اجتماعی با وزیر نیرو

تعداد بازدید:۱۳۲۲
جمعی از جامعه‌شناسان و استادان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، ۲۳‌ دی‌ماه با مهندس حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار که با حضور رییس دانشکده علوم اجتماعی و جمعی از استادان رشته‌های مختلف علوم اجتماعی برگزار شد، درباره توسعه ارتباط علوم اجتماعی با مباحث آب و محیط زیست بحث و تبادل نظر شد.

دکتر یونس نوربخش، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در این دیدار ضمن معرفی دانشکده علوم اجتماعی و حوزه‌های آموزشی و تحقیقاتی آن، برای همکاری‌های علمی و پژوهشی با وزارت نیرو، به‌ویژه در خصوص مسایل مربوط به انرژی، آب و محیط زیست و مطالعات اجتماعی اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: «سیاست دانشگاه تهران و دانشکده علوم اجتماعی این است که رویکرد اجتماعی را در حوزه‌های فنی و مهندسی و آب و نیرو تقویت کند؛ چرا که بسیاری از مسایل، حتی در طرح‌های فنی و مهندسی از جنس اجتماعی است و اینکه چگونه می‌توان جامعه را به‌سوی یک الگوی صحیح هدایت کرد نیاز به مطالعات اجتماعی دارد».

مهندس چیت چیان وزیر نیرو نیز ضمن تایید نظرات مطرح‌شده از سوی استادان، بر نقش مشارکت مردم در موفقیت طرح‌ها تاکید کرد و گفت: «ما در اجرای برنامه‌ها با جامعه و مردم ارتباط نزدیک داریم و اقدامات ما بر زندگی مردم تاثیر عمیق دارد. طرح‌ها علاوه بر استانداردهای لازم، باید استاندارد اجتماعی نیز داشته باشند».

در این دیدار، اعضای هیأت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی نیز، به صورت جداگانه به بیان‌ دیدگاه‌های خود به ویژه در حوزه آب، انرژی و محیط زیست پرداختند.


نظر شما :