رییس جدید دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران معارفه شد

۰۹ آذر ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۰ کد : ۲۷۴۳ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۸۸
 مراسم معارفه رییس جدید دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و تکریم رییس سابق این دانشکده، امروز نهم آذرماه در دانشکده جغرافیای دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور دکتر سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه و مسئولان و استادان دانشکده جغرافیا برگزار شد، از زحمات و خدمات دکتر کیومرث یزدان‌پناه، رییس سابق این دانشکده تقدیر و دکتر ابراهیم مقیمی به عنوان رییس جدید دانشکده معارفه شد.
 در ابتدای این جلسه، دکتر یزدان‌پناه، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دوره مسئولیت خود ارایه نمود و سپس دکتر مقیمی، برنامه‌های خود برای دوره جدید فعالیت دانشکده جغرافیا را اعلام نمود.
رییس جدید دانشکده جغرافیا، در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه که کشور با سرعت به سوی توسعه در حرکت است، بر استفاده از توان علمی دانشگاه‌‌ها برای رشد و توسعه کشور تاکید کرد.
وی نهاد سازی، بازگشت به تولیدات علمی، استفاده از توان علمی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، توجه به محتوای دروس ارایه شده و توجه به ارزش‌های اخلاقی را از جمله اولویت‌‌های خود در مدیریت دانشکده عنوان نمود.

پس از سخنان دکتر مقیمی، دکتر سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه، ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر یزدان‌پناه، از دکتر مقیمی برای قبول این مسئولیت قدردانی کرد.
 معاون آموزش دانشگاه تهران با اشاره به قدمت دانشکده جغرافیا گفت: «سابقه این دانشکده به سابقه دانشگاه تهران برمی‌گردد و با این سابقه طولانی، انتظار از این دانشکده نیز بالاست».
دکتر حسینی با اشاره به ماموریت‌های اصلی که برای دانشگاه تهران در برنامه ششم توسعه کشور و برنامه سوم دانشگاه تهران تعریف شده است، تصریح کرد: «بدنه دانشگاه تهران از جمله دانشکده‌ها و پردیس‌ها باید این اهداف را در برنامه‌ریزی‌های خود مورد توجه قرار دهند تا آنچه که اهداف اصلی دانشگاه است محقق شود».
وی بین‌المللی شدن، حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین، ارتقای کیفیت آموزش عالی در کشور و ارتقای اخلاق و تعهدات اجتماعی دانشگاه تهران را از جمله اهداف دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: «ماموریت دانشگاه تهران، ‌توسعه کمّی آموزش عالی نیست و اگر ما مسئولیت و ماموریت اصلی که همان ارتقای کیفی آموزش عالی است را فراموش کنیم به دانشگاه تهران لطمه‌ اساسی زده‌ایم».
در بخش پایانی این مراسم، لوح تقدیر ریاست دانشگاه و هدایایی از سوی بخش‌های مختلف، به رییس سابق دانشکده جغرافیا اهداء شد.
 


( ۹ )

نظر شما :