سفیر پرتغال در ایران با رییس دانشگاه تهران دیدار کرد

۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۲ کد : ۲۶۱۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۲۲۶
سفیر پرتغال در ایران با رییس دانشگاه تهران دیدار کرد

«ماریو داماش نونس» سفیر پرتغال در ایران، روز سه‌شنبه دوازدهم آبان‌ماه ضمن دیدار از دانشگاه تهران، با دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار که با حضور دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل و عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد، سفیر پرتغال با اشاره به حضور وزیر امورخارجه این کشور در دانشگاه تهران و گسترش روابط ایران و پرتغال گفت: «ضرورت دارد که همکاری‌های خودرا در چهارچوب قراردادهای علمی و فرهنگی دو کشور و نیز مناسبات دانشگاه تهران و دانشگاه لیسبون و سایر دانشگاه‌های پرتغال اجرایی کنیم».
دکتر نیلی احمدآبادی نیز در این دیدار گفت: «ما نیز تمرکز خود را بر اجرایی کردن مفاد یادداشت‌های تفاهم قرار داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم کار عملی را با یک یا دو موضوع مورد توافق شروع کنیم. تبادل استاد، دانشجو، پروژه‌های مشترک، اجرای برنامه حضور کوتاه مدت نظیر برنامه آیسته و مانند آن می‌تواند شروع خوبی برای همکاری‌ها باشد».
دکتر نیلی احمدآبادی، اعطای مدرک مشترک با دانشگاه لیسبون در زمینه‌های مورد علاقه طرفین و همکاری در رشته‌هایی مانند مدیریت آب، انرژی های تجدیدپذیر، نانو و علوم شناختی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه‌های پرتغال عنوان کرد.
در این دیدار هم‌چنین رییس دانشکده زبان‌ها وادبیات خارجی، آمادگی این دانشکده را برای ارایه زبان پرتغالی به عنوان زبان دوم، با شرط تامین استاد از سوی دولت پرتغال، به خصوص برای دانشجویان زبان اسپانیولی به عنوان زبان دوم اعلام کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در این دیدار با اشاره به یادداشت تفاهم بین دانشگاه‌های تهران و لیسبون، موضوع همکاری‌های مشترک فرهنگی، نظیر برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری، تئاتر و برنامه‌های هنری- دانشجویی و اجتماعی مشترک را شروع خوبی برای این همکاری‌های دانست.