دیدار وزیر آموزش، پژوهش و دانشگاه‌های ایتالیا با رییس دانشگاه تهران

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۵۵۳ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۹۲۹
دیدار وزیر آموزش، پژوهش و دانشگاه‌های ایتالیا با رییس دانشگاه تهران

دکتر«استفانیا جانینی»، وزیرآموزش، پژوهش و دانشگاه‌های ایتالیا، یک‌شنبه ۲۹ شهریورماه با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دراین دیدار که با حضور روسای سه دانشگاه معتبر ایتالیا، رییس مرکز فیزیک نظری ایتالیا (تریست)، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا درتهران و مسئولین بینالمللی دانشگاه تهران و برخی از روسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه برگزارشد، دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک علمی تاکید کردند.
خانم «جانینی»، که پس از دیدار با دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تهران حضور یافته بود، به نکات مثبت ملاقات خود با دکتر فرهادی اشاره کرد. وی ضمن این‌که اهمیت همکاری‌های مشترک میان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ایتالیا را با توجه به نزدیکی‌های فرهنگی، تاریخی و نیز ریشه‌های مشترک زبانی هند واروپایی دو کشور را مورد تاکید  قرار داد، افزود: «با توجه به نزدیکی فرهنگی، زبانی و تاریخی، ضرورت دارد نسل جدید ما نیز با زبان و ادبیات فارسی آشنا شوند».
دکتر نیلی احمد آبادی، رییس دانشگاه نیز در این دیدار، وجود همکاری‌های متعدد بین واحدهای مختلف دانشگاه تهران با مراکز آموزش عالی کشور ایتالیا را نشانه اهمیت و توجه دانشگاه تهران به همکاری با نظام آموزش عالی ایتالیا ارزیابی کرد و آمادگی دانشگاه تهران برای توسعه این همکاری‌‌ها با دانشگاه‌های ایتالیا را مورد تاکید قرار داد.
در این دیدار، هم‌چنین موضوعاتی مانند همکاری پردیس علوم دانشگاه تهران با مرکز فیزیک نظری «تریست» ایتالیا، گسترش همکاری در زمینه‌های «نانو تکنولوژی»، «زبان‌های باستانی»، «زبان و ادبیات فارسی»، «زبان و ادبیات ایتالیایی» و تشویق و ترغیب اعضای هیات علمی و دانشجویان دو طرف به ایجاد ارتباطات مشترک، مورد تاکید قرار گرفت.