دیدار مدیرکل بین الملل وزارت آموزش و فرهنگ فنلاند با رییس دانشگاه تهران

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۵۴۵ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۷۸۴
دیدار مدیرکل بین الملل وزارت آموزش و فرهنگ فنلاند با رییس دانشگاه تهران

مدیرکل بینالملل وزارت آموزش و فرهنگ فنلاند با رییس دانشگاه تهران دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی‌ دانشگاه تهران، در این دیدار که شنبه 21 شهریورماه 1394 با حضور «هری کمراینن» سفیر فنلاند در تهران و اعضای انجمن دوستی ایران و فنلاند، دکترمحمد باقر قهرمانی معاون بین‌‌الملل و عبدالمجید اسکندری مدیرکل‌ برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد، خانم «پالو یاروی» مدیرکل بین‌الملل وزارت آموزش و فرهنگ فنلاند، ضمن اظهار خرسندی از حضور در ایران، خواستار توسعه روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه تهران شد.
دکترمحمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران نیز در این دیدار، ضمن معرفی دانشگاه تهران و جایگاه علمی و پژوهشی آن، آمادگی دانشگاه را برای توسعه روابط با دانشگاه‌های فنلاند اعلام کردند.
 در ادامه این دیدار پس از پخش فیلم کوتاه معرفی دانشگاه تهران، خانم «یاروی» اظهار داشت فیلم، نشان‌دهنده علاقه به یادگیری و فضای مناسب و پرنشاط دانشگاه تهران است و افزود: «در سال‌های اخیر، آموزش عالی فنلاند شاهد تغییرات بسیاری بوده است. ما قصد داریم از امکانات بخش خصوصی و صنعت در توسعه آموزش عالی بیشتر کمک بگیریم. کشور فنلاند با 5 میلیون جمعیت، دارای 14 دانشگاه آکادمیک و 24 دانشگاه کاربردی است و از نظر رتبه‌بندی، بسیاری از دانشگاه‌های آن دارای رتبه ممتاز هستند. ما با ترکیب هنر، تجارت و فناوری، موفق به کسب موفقیت‌های علمی وتجاری خوبی شده‌ایم و محصولات مختلف با برند جهانی از تلفن همراه تا بازی‌های کامپیوتری را طراحی و تولید می کنیم و در زمینه کشاورزی،  جنگل، شیلات و زمین‌شناسی هم مزیت‌های خوبی داریم».
در ادامه جلسه، رییس دانشگاه تهران، ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه‌های فنلاند، به توجه خاص دانشگاه به دوره‌هایی با مدرک مشترک و نیز انجام پژوهش‌های مشترک اشاره کرد که می‌توان به صورت عملیاتی آن‌ها را اجرا نمود.
در پایان این دیدار، سفیر فنلاند نیز ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از حضور اساتید و دانشجویان ایرانی، خواستار توسعه همکاری‌های علمی گردید و مقرر شد همکاری‌های فیمابین، از طریق معاونت بین الملل دانشگاه تهران، برنامه ریزی و عملیاتی شود.