رئیس دانشکده محیط زیست معرفی شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۵۷ کد : ۲۳۲۸ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۷۳
رئیس دانشکده محیط زیست معرفی شد

در مراسمی که چهارم اسفند 1393با حضور دکتر سید احمدرضا خضری مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی  دانشگاه و جمعی از مسئولان و استادان دانشکده محیط زیست در اتاق شورای این دانشکده برگزار شد دکتر مجتبی اردستانی به عنوان رئیس جدید دانشکده محیط زیست معرفی و از زحمات دکتر عبدالرضا کرباسی در زمان تصدی ریاست این دانشکده قدردانی شد.
دکتر خضری در این مراسم با قدردانی از تلاش ‌های دکتر کرباسی در دوره تصدی مدیریت دانشکده محیط از دکتر اردستانی برای پذیرش این مسئولیت قدردانی کرد.
مشاور رئیس دانشگاه با اشاره به جایگاه دانشکده محیط زیست در حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه تهران 22 سال پیش با احساس نیاز به وجود مرکزی تخصصی برا ی حل معضلات زیست محیطی جامعه دانشکده مستقل محیط زیست را تأسیس کرد.
وی با اشاره به وجود موفقیت‌های دانشکده در حل و مدیریت برخی مسائل زیست محیطی و پژوهش‌های کاربردی در این زمینه گفت: گرچه این تلاش ها قابل تقدیر است اما این تلاش‌ها در حد انتظار جامعه و نظام نیست و باید بازنگری در باره مأموریت‌های دانشکده برای حل معضلات زیست محیطی کشور انجام شود.
دکتر خضری با اشاره به هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران گفت: هشتادمین سال فقط به معنای تجلیل نیست و یکی از برنامه‌های هشتادمین سال بازنگری در مأموریت‌ها و انجام وظایف است.
وی افزود: ارزیابی از کارخود،شناخت مشکلات ، ناکامی‌ها و علل ناکامی ها از برنامه این بزرگداشت است.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی افزود: در این راستا دانشکده محیط زیست نیز باید یکبار دیگر مأموریت‌های خود را بازنگری و متناسب با مشکلات و مسائل کشور تعریف کند.
دکتر خضری با اشاره به اینکه انتظارات جامعه، نظام و دولت از دانشگاه افزایش یافته است گفت: دانشگاه نیز باید متناسب با این انتظارات ماموریت‌ها و وظایف خود را تعریف و بازنگری کنند.
مشاور رئیس دانشگاه با تاکید بر حفظ کیفیت در دانشگاه گفت: فعالیت‌های کمی قابل تقدیرند اما نباید کیفیت به هیچ عنوان فدای کمیت شود . وی افزود: افزایش تعداد دانشجو تنها در گرو حفظ کیفیت مطلوب است و گرنه دانش آموخته ناکارآمد و بیکار نه تنها به کشور کمک نمی‌کند بلکه خود معضل است.
دکتر خضری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در تمام جنبه‌های شغلی در دانشگاه از جمله در نگارش مقالات و فعالیت‌های علمی و پژوهشی گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای و پایبند بودن به اصول اخلاقی در همه سطوح دانشگاه از اولویت‌های دانشگاه است .
مشاور دانشگاه همچنین بر حفظ و رعایت حرمت همکاران در بخش هیأت علمی تأکید کرد و گفت: باید حرمت و آبروی همه افراد حفظ شود و همه از استادان و دانشجویان و کارکنان احساس حرمت و احترام کنند.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه با اشاره به قدمت ساختمان‌های دانشکده محیط زیست و فرسودگی بخش‌های از این دانشکده گفت: امکانات اموزشی و پژوهشی این دانشکده در شأن دانشکده و دانشگاه تهران نیست .
وی تصریح کرد : برای رفع مشکلات مالی و تامین امکانات اموزشی و پژوهشی نباید به بودجه‌های دولتی چشم دوخت و باید همه دوستداران دانشکده با اتصال به خیرین و و سازمان‌های که دانشکده با این سازمان‌ها کار می‌کند حمایت انها را جلب کنند که دانشکده در شأن دانشگاه تهران باشد.
در این مراسم همچنین دکتر کرباسی گزارشی از فعالیت های خود در 16 ماه تصدی این مسئولیت ارائه کرد.
دکتر اردستانی نیز در سخنانی به برنامه‌های اینده خود در این دانشکده اشاره کرد . ایجاد فرصت‌های برابر برای همه، شایسته سالاری، برابری برای همه اعضای هیات علمی، بازنگری در مأموریت‌های دانشکده و پرهیز از تقابل و موازی کاری را از جمله برنامه‌های خود در این مرکز اعلام کرد.
در پایان این مراسم هدایای به منظور قدردانی از زحمات دکتر کرباسی در دوره تصدی ریاست دانشکده به وی اهدا شد.




 

 

 

 

 

 

 


( ۷ )