دومین شمارۀ ماهنامۀ دانش‌آموختگان منتشر شد

۰۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۲۹۰۴ اخبار اخبار ستادی خبر اخبار دانش‌ آموختگان
تعداد بازدید:۸۰۵
روابط عمومی دانشگاه تهران: دومین شمارۀ ماهنامۀ «دانش‌آموختگان» ویژۀ مهر ماه ۱۴۰۰ با مدیر مسئولی دکتر عباس قنبری‌باغستان و سردبیری دکتر فاطمه نصرتی با رویکرد خبری- تحلیلی منتشر شد.
دومین شمارۀ ماهنامۀ دانش‌آموختگان منتشر شد

دومین شمارۀ ماهنامۀ «‌دانش‌آموختگان» در سال جاری با رویکرد خبری- تحلیلی (ویژۀ ماه مهر ۱۴۰۰) به زینت طبع آراسته شده و در آن بخش‌های مختلف از جمله اخبار، گزارش نشست‌های علمی ویژه دانش آموختگان، معرفی دانش‌آموختگان فاخر و شاخص، معرفی خدمات دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان اداره کل روابط عمومی و … گردآوری و تدوین شده است.

در سخن آغازین ماهنامه دانش‌آموختگان آمده است:

دانشگاه‌ها همواره نقش کلیدی در تحول، ارتقای علمی و فرهنگ جوامع را داشته‌اند و دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاه مادر و جامع، نیز از این امر مستثنی نبوده است و خروجی و محصول یا به‌عبارتی دانش‌آموختگان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی نمایان هستند. دانش‌آموختگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خروجی‌های دانشگاه، با دانش و مهارت خود نقش مهم و کلیدی در توسعه و برطرف کردن نیازهای مختلف جامعه دارند و جامعه نیز نیازمند این دانش و مهارت‌ها می‌باشد. لذا دانشگاه‌ها بایستی خود را به جهاد علمی تجهیز کنند و با حرکتِ جهادگونه در رفع نیازهای بکوشند.

ماه مهر در دانشگاه تهران مصادف با دو رویداد مهم است، یکی هفته دفاع مقدس و دیگری آغاز سال تحصیلی. در این شماره به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدای گران‌قدر، به معرفی دانش‌آموختگان شاخص شهید دانشگاه تهران پرداخته شد. این امر نشانگر آن است که دانش‌آموختگان علاوه بر حمایت از کیان علمی کشور، حضور و ایفای نقش‌های مهم و ارزنده در نظام حکمرانی کشور، به‌وقت ضرورت، حتی جان ارزشمند خود را نیز فدای وطن می‌نمایند. آغاز سال تحصیلی نیز با تکریم از زحمات و خدمات دکتر محمود نیلی احمدآبادی و معارفۀ دکتر سید محمد مقیمی به‌عنوان سرپرست با حضور جمعی از مهمانان برگزار شد. در ادامه به معرفی ۱۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران برگزیده در کابینۀ دولت سیزدهم پرداخته و مقالات چاپ‌شده فرهیختگان و دانش‌آموختگان در مقالات معتبر علمی بین‌المللی معرفی شده است. علاوه‌برآن، برگزاری نشست‌های علمی جهت دریافت تجارب و دستاوردهای علمی از دانش‌آموختگان فاخر، اساتید و مدیران و صاحبان صنایع، فرصتی بی‌نظیر برای دانشجویان و دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف فراهم نموده که امکان پرسش‌وپاسخ، تعامل دوطرفه و مبادلۀ تجارب و اطلاعات و دستاوردهای نظری - کاربردی بر غنای آن افزوده است. دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران درصدد است تا با اطلاع‌رسانی، معرفی و ارائه اخبار و گزارش‌های به‌روز دانش‌آموختگان، زمینۀ تعامل دوسویه بین دانشگاه و دانش‌آموختگان را فراهم آورد. ازاین‌رو، دانش‌آموختگان گرامی می‌توانند با مراجعه به سایت دانش‌آموختگان با تکمیل فرم نشست‌های علمی در این وبینارهای علمی شرکت کنند و سایر شرکت‌کنندگان را از تجارب و نتایج پژوهش‌های علمی خود مطلع سازند. از طرف دیگر؛ دانش‌آموختگان می‌توانند با ارسال هرگونه اخبار و اطلاعات جدید و ناب علمی از قبیل چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی، ثبت اختراع، کشف جدید علمی در رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها، مصاحبه‌های علمی و … را به ایمیل دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، ما را در اطلاع‌رسانی این مهم یاری نمایند.
 

‌‌‌‌‌‌‌برای مشاهده فایل کامل ماهنامۀ دانش‌آموختگان، اینجا کلیک کنید.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۱۵

کلید واژه ها: دانش‌آموختگان ماهنامه


( ۱ )

نظر شما :