معاون اداری و مالی دانشگاه؛

سامانه شناسایی و ارزیابی تأمین‌کنندگان دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۷۳۴۶ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۱۲۲۶
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه، از راه‌اندازی سامانه شناسایی و ارزیابی تأمین‌کنندگان دانشگاه تهران خبر داد.

بنا بر گزارش معاونت اداری و مالی، دکتر یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه، ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع و در تبیین لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای جهت شناسایی و ارزیابی تأمین‌کنندگان در سطح دانشگاه گفت: «دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور و بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ افزایش بهره‌وری و ارتقا مستمر کمی و کیفی تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی را سرلوحه کار خود قرار داده است».

وی افزود: «دستیابی به این اهداف مستلزم بهره‌گیری از توان فنی، مهندسی و تأمین کالا و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. از این‌رو با بهره‌گیری از تجارب موفق داخلی و خارجی، راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه وندورلیست در دستور کار قرار گرفت و زیرساخت مربوط ایجاد شد».

معاون اداری و مالی دانشگاه تصریح کرد: «با توجه به گستردگی زیاد حوزه‌های تأمین کالا و خدمات در دانشگاه تهران، از اصناف و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات دعوت می‌شود به سامانه شناسایی و ارزیابی تأمین‌کنندگان دانشگاه تهران به آدرس https://vlist.ut.ac.ir مراجعه کنند و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند».

دکتر یزدانی ایجاد بانک اطلاعاتی پویا، جامعیت اطلاعات، کاهش هزینه‌های تدارکات، کاهش اتلاف زمان، افزایش کیفیت خدمات و کالاهای دریافتی به دلیل ایجاد فضای رقابتی، شفاف‌سازی فرایندها و معاملات، محدود کردن فرصت بروز تخلفات یا اشتباهات و وحدت رویه در روند خرید کالاها و خدمات، مناقصه‌ها و مزایده‌ها را از مزایای این لیست برای دانشگاه به‌عنوان کارفرما برشمرد.

همچنین دکتر محمد شیخ علیشاهی، رئیس اداره بازرگانی و امور قراردادها و دبیر کارگروه وندورلیست، نیز در این باره خاطرنشان کرد: «با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و ارزیابی نمونه‌های مشابه، سامانه وندورلیست در سطح دانشگاه ایجاد شده است. این اولین‌بار است که در دانشگاه تهران چنین طرحی اجرا می‌شود تا ضمن یکپارچه‌سازی و استانداردسازی فرایند خرید کالا و خدمات، فرصت مناسبی برای تأمین‌کنندگان ایجاد شود تا همکاری بلند مدتی را با دانشگاه تهران داشته باشند».

وی در ادامه اظهار کرد: «با تکمیل این سامانه، انتظار می‌رود تأمین کالا و خدمات متفرقه بسیار محدود و با ساماندهی امور بازرگانی در سطح دانشگاه، بازار مناسبی برای تأمین‌کنندگان همکار دانشگاه نیز ایجاد شود. همچنین با توجه به مزایای متعددی که این طرح دارد انتظار می‌رود سایر دانشگاه‌های کشور نیز از آن استقبال کنند که این موضوع بازار قابل توجهی را برای تأمین‌کنندگان ایجاد خواهد کرد. باید گفت که در مرحله اول تأمین‌کنندگان تجهیزات رایانه‌ای، مبلمان و اثاثیه اداری، کاغذ و مقوا و مصالح ساختمانی در اولویت ارزیابی قرار دارند».

لازم به ذکر است، وندورلیست یا فهرست تأمین‌کنندگان مجاز لیستی از عرضه‌کنندگان معتبر و دارای صلاحیت است که خریداران حرفه‌ای با بهره‌گیری از فرایندهای ارزیابی دقیق آن را ایجاد می‌کنند تا از این طریق کالا و خدمات مورد نیاز خود را تأمین کنند. بنابراین، وجود چنین لیستی خریداران را قادر می‌سازد تا در کمترین زمان ممکن، نیازهای خود را از منابع قابل اطمینان با کیفیت و هزینه مناسب مرتفع سازند. دانشگاه تهران، برای تأمین نیازهای خود تصمیم گرفته است که چنین فهرستی را ایجاد کرده و مجموعه‌ای از تأمین‌کنندگان دارای صلاحیت را در حوزه‌های مختلف شناسایی کند.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: معاونت اداری و مالی شناسایی و ارزیابی تأمین‌کنندگان


( ۲ )

نظر شما :