سرپرست دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی معرفی شد

۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۷۰۴ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۷۵۴
سرپرست دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی معرفی شد

در مراسمی که ۱۲ آذر و با حضور دکتر سید احمدرضا خضری مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی،دکتر ناصرمعصومی معاون پژوهش دانشگاه و جمعی از مدیران و مسئولان در اتاق شورای دانشگاه برگزار شد،دکتر طهمورث حسنقلی‌پور به عنوان سرپرست دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی معرفی و از دکتر فاطمه فهیم نیا در زمان تصدی سرپرستی این دانشکده قدردانی شد.
دکتر خضری مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه در این جلسه با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: امیدوارم دانشگاه تهران در هشتادمین سال تاسیس خود همانند هشت دهه پرافتخار گذشته به حضور فعال خود در عرصه‌های مختلف علمی ادامه دهد.
وی افزود: لازمه این افتخار و فعالیت در این عرصه نیازمند بازنگری در باره مأموریت‌ها و فعالیت‌هایی است که در حوزه‌های مختلف داشته و دارد.
مشاور رئیس دانشگاه یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها را حوزه اطلاعات،کتابداری و دانش شناسی عنوان کرد و افزود: دانشگاه تهران که همواره در این حوزه صاحب کرسی بوده و نیاز دانشگاه‌ها و کشور را در سطح ملی و فراملی تأمین کرده است، تصمیم گرفت که گروه کتابداری و اطلاع رسانی را ارتقا داده و از گروه به دانشکده تبدیل نماید.
دکتر خضری تصریح کرد: انتظار دانشگاه و جامعه این بود که این دانشکده بتواند هرچه سریع‌تر شرایط لازم را برای پاسخگویی به نیاز‌های دانشگاه و جامعه احراز کند اما با همه تلاش‌هایی که  صورت گرفت، به نظر می‌رسد آنچه که مطلوب و انتظار دانشگاه بوده ، برآورده نشده است.
مشاور رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم و اطمینان سرپرست و هیأت رئیسه دانشگاه برای حفظ و ارتقا جایگاه دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی تاکید کرده و گفت: عزم دانشگاه این است که این دانشکده همچنان به فعالیت‌های علمی خود ادامه داده  و در جهت فراهم ساختن امکانات و ابزارهای لازم برای یک دانشکده کامل و احراز شرایط لازم گام بردارد.
دکتر خضری گام بعدی برای حفظ دانشکده و جایگاه ان را عزم جدی از درون دانشکده اعم از اعضاءهیأت علمی و بخش‌های اجرایی دانست و افزود: خواست دانشگاه این است ،برندی که دانشگاه تهران در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی دارد حفظ و ارتقا یابد.
وی همچنین با قدردانی از دکتر فهیم‌نیا در دوران سرپرستی این دانشکده از دکتر حسنقلی پور برای پذیرش این مسئولیت قدردانی کرده و خواهان همکاری همه مجموعه‌های مرتبط با وی شد.
گفتنی است در این مراسم دکتر فاطمه فهیم نیا سرپرست سابق این دانشکده گزارشی از راه اندازی این دانشکده؛ رشته‌ها و گرایش و مقاطع تحصیلی ؛ تولیدات علمی و همچنین تعداد دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشکده ارائه داد.دکتر فهیم نیا کمبود فضای فیزیکی را از مهم‌ترین مشکلات این دانشکده عنوان کرد.
دکتر حسنقلی پور نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به ویژگی ‌سازمان‌های کوچک و بزرگ گفت: خواسته من این است که این دانشکده آینده خوب و موفقی داشته باشد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد بتواند این مأموریت را با موفقیت به پایان برساند.
در پایان این مراسم هدایای به پاس قدردانی از تلاش‌های دکتر فهیم نیا در دوره سرپرستی دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی به وی اهدا شد.
گفتنی است دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی نخستین دانشکده کشور در این حوزه است که در سال ۱۳۸۹ در دانشگاه تهران راه اندازی شده است .



( ۱۱ )