امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و مؤسسه اشپرینگر آلمان

۰۲ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۵۳ کد : ۱۶۳۸ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۲۱۲
امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و مؤسسه اشپرینگر آلمان

رئیس مؤسسه اشپرینگر آلمان دوم مهر ضمن دیداربا دکترناصرمعصومی معاون پژوهشی و جمعی از مسئولان حوزه پژوهشی دانشگاه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تهران امضا کرد.

در این دیدار که با حضورجمعی از مسئولان حوزه پژوهشی دانشگاه تهران و هیأتی از این مؤسسه در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد دکتر معصومی ، معاون پژوهشی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به رئیس مؤسسه اشپرینگر و هیأت همراه به معرفی دانشگاه تهران پرداخت و اظهار امیدواری کرد این دیدار موجب گسترش همکاری بین مؤسسه اشپرینگر و دانشگاه تهران شود.

پروفسور یوهان هانک، رئیس مؤسسه اشپرینگر نیز با ابراز خوشحالی از حضور درایران گفت: امیدوارم این دیدار باعث تقویت همکاری بین مؤسسه و دانشگاه تهران شود.

در این جلسه دکتر اله دادی، مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران، دکتر فهیم نیا، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه ، دکتر صبوری، رئیس مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک ، دکتر ضیاء، دکتر حقانی و دکتر نقشینه از استادان دانشگاه پیشنهادات خود را برای همکاری بیشتر بین دانشگاه تهران و مؤسسه اشپرینگر مطرح کردند.

در این دیدار همچنین اعضای حاضر در جلسه راه‌های تقویت و افزایش همکاری بین دو طرف را بررسی کردند.

در پایان این دیدار نیز تفاهم نامه همکاری بین معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و موسسه اشپرینگر امضا شد که نمایه سازی مجلات و فارسی و انگلیسی در وب سایت این ؤسسه ، چاپ کتاب با لگوی مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه می‌باشد.

 

مؤسسه اشپرینگر یکی از بزرگترین و معتبرترین مؤسسات انتشاراتی در اروپاست که از سال 1842 در زمینه انتشارات علمی بین‌المللی فعالیت دارد و با بیش از 500 دانشگاه معتبر بین‌المللی دنیا همکاری دارد.