اولین جلسه مشاوران بینالملل دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ با تمرکز بر "فعالیتهای روابط عمومی" برگزار شد
بنا بر دستور کار اصلی نشست مشاوران بینالملل دانشگاه، دکتر قنبری باغستان، مدیرکل روابط عمومی، به معرفی فعالیتها و تحولات صورت گرفته در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی با تاکید بر اهمیت ابعاد بینالمللی این فعالیتها پرداخت.
دکتر قنبری با اشاره به راه اندازی سایت خبری-تحلیلی دانشگاه با هدف تقویت فرایند و مکانیسم اطلاع رسانی در ارتباط با فعالیتهای دانشگاه گفت: اگر تمامی فعالیتهای آموزشی، تحقیقاتی، فناورانه و نوآورانه دانشگاه را به صورت یک اکوسیستم در نظر بگیریم، سایت خبری-تحلیلی دانشگاه طوری طراحی شده که بتواند تمامی ابعاد و اجزا این اکوسیستم را پوشش دهد.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران افزود: عمده فعالیتهای اطلاع رسانی و جریانسازی های خبری در گذشته معطوف به خروجی فرایندها، از جمله رویدادها و رونماییها و نمایش محصولات، بوده است و عمدتاً از حلقههای اولیه اکوسیستم فعالیتهای دانشگاهی غفلت میشده است. با این حال در طراحی سایت خبری تحلیلی دانشگاه تهران تلاش شده علاوه بر خروجی فرایندها، بر حلقههای اولیه این فرایندها، یعنی سطوح ایده پردازی و تمامی مسیرهایی که این ایدهها در دانشگاه تبدیل به محصول، خروجی و یا اختراع میشوند، نیز توجه شود.
دکتر قنبری با نمایش و معرفی بخشهای مختلف سایت خبری-تحلیلی دانشگاه افزود: از جمله بخشهای مهم این سایت، پویش #علمی ایران در آینه ۱۴۰۰ است که در آن با تاکید بر اصل ایده پردازی تلاش شده است دیدگاهها و نظرات اساتید و اعضا هیأت علمی دانشگاه در ارتباط با مسائل و چالشهای جاری کشور به خصوص با تاکید بر حوزهای تخصصی شأن مطرح و به اطلاع افکار عمومی برسد.
به گفته مدیرکل روابط عمومی دانشگاه، از منظر تاریخی سال ۱۴۰۰ سالی مهم و نمادین است چرا که این سال، سال گذار به قرن آینده است. لذا هدف اصلی پویش #ایران در آینه ۱۴۰۰، بازخوانی تجارب گذشته و ایده پردازی برای حکمرانی، از منظری کاملاً علمی و تخصصی، در قرن آینده است.
دکتر قنبری همچنین تکمیل وقایع نگاری دانشگاه تهران و نیز بخش دستاوردهای ملی و بینالمللی سایت خبری-تحلیلی دانشگاه را از جمله بخشهای مهم دانست که در آن تلاش میشود دستاوردهای دانشگاه در قالب دسته بندیهای موضوعی به صورت صریح و شفاف به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.
معرفی بخش اخبار واحدهای دانشگاه، اعم از معاونتها و پردیسها و دانشکدهها، و نمایش فضاها و ظرفیتهایی که برای اطلاع رسانی فعالیتهای واحدهای تابعه دانشگاه در این سایت در نظر گرفته شده و نیز معرفی بخش چندرسانهای، بخش دانشگاه تهران در رسانهها، بخش رویدادها، بخش انتصابات و معرفی کتاب از جمله موضوعاتی بود که از سوی وی مطرح شد.
دکتر قنبری همچنین با اشاره به راه اندازی هفت شبکه اجتماعی دانشگاه تهران، حضور مستمر و اطلاع رسانی به موقع فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه در تمامی پلتفرمهای موجود را باعث افزایش «رؤیت پذیری» دانشگاه دانست که در نهایت میتواند موجب ارتقا رنکینگ دانشگاه در رتبه بندیهای بینالمللی شود.
مدیرکل روابط عمومی در پایان با درخواست از مشاوران بینالملل دانشگاه برای تولید محتوا برای مخاطبان بینالمللی خاطرنشان ساخت که کار طراحی سایت انگلیسی زبان دانشگاه تهران نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد و به زودی رونمایی خواهد شد.
نظر شما :