دیدار رایزن فرهنگی سفارت فرانسه با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳ کد : ۱۵۰۲۶ اخبار اخبار برگزیده اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۴۰۸
روابط عمومی دانشگاه تهران: میریم پاواژو، رایزن فرهنگی سفارت فرانسه با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش معاونت بین‌‌الملل دانشگاه، در ابتدای این دیدار که (۲۸ بهمن ماه) برگزار شد، میریم پاواژو، رایزن فرهنگی سفارت فرانسه با تبیین قدمت همکاری‌های علمی دانشگاه‌های فرانسه با دانشگاه تهران هدف خود را از این دیدار آشنایی اولیه با دانشگاه تهران و پیگیری همکاری‌های پیشین برشمرد.
وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های مهم دانشگاه تهران در زمینه همکاری با دانشگاه‌های فرانسه به برگزاری کنفرانس‌های مختلف، برگزاری دوره‌های کوتوتل (مدرک مشترک کارشناسی‌ارشد و دکتری) ارتباط با اعضای هیأت علمی دپارتمان زبان و ادبیات فرانسه، برگزاری دوره‌های مشترک انسام (ENSAM) ، پروژه جندی‌شاپور و نیز بورس‌های مختلف اشاره کرد.
رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، بورس جدید دیگری را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۹ با هزینه مشترک سفارت فرانسه و وزارت علوم ایران راه‌‌اندازی شده است و تا کنون دو دانشجوی دکتری دانشگاه تهران از این بورس استفاده کرده‌اند. همچنین به معرفی بورس ویژه محققان پسادکتری پرداخت که به زودی فراخوان آن به دانشگاه تهران ارسال خواهد شد.
میریم پاواژو، در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با وجود چالش پاندمی کووید ۱۹، همچنان همکاری‌های دوجانبه تداوم پیدا کند.
در ادامه دکتر محمدحسین صراف‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران ضمن خیر مقدم اظهار کرد: «دانشگاه تهران با بیش از یکصد عضو هیأت علمی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های کشور فرانسه نماد همکاری‌های نزدیک و عمیق با این کشور است».
وی با اشاره به برنامه بین‌المللی‌سازی به‌عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا تمامی برنامه‌هایی که رایزن فرهنگی سفارت فرانسه به آنها پرداخت به نحو احسن در آینده ارتقا پیدا کنند.
در بخش دیگر دکتر زهرا امام جمعه، رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران نیز گفت: «مهمترین مشکل استادان و دانشجویان در ارتباط با دانشگاه‌های فرانسه مشکل سختگیری در صدور ویزا است، لذا این مشکل موجب عدم انتخاب کشور فرانسه به‌عنوان مقصد فرصت مطالعاتی استادان و دانشجویان دکتری شده است. همچنین عدم پاسخ استادان دانشگاه‌های فرانسه به اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران به منظور همکاری در پروژه مشترک جندی‌شاپور یکی دیگر از چالش‌های عنوان شده است».
در پایان جلسه از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران، کتاب نوروز به رایزن فرهنگی سفارت فرانسه اهدا شد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: معاونت بین‌الملل رایزن فرهنگی سفارت فرانسه ENSAM پروژه جندی‌شاپور


( ۱ )

نظر شما :