دو اثر از دانشگاه تهران برگزیده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شدند

تعداد بازدید:۱۲۱۶
روابط عمومی دانشگاه تهران: کتاب‌های «نُورَهان» مجموعه اشعار محمدرضا تقی‌دخت و «سر سخنان نغز خاقانی» اثر پژوهشی محمدرضا ترکی به‌عنوان آثار برگزیده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب شدند.

 در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که (۲۶ بهمن ماه) با حضور دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، ‌ کتاب «نُورَهان» به‌عنوان اثر برگزیده بخش شعر سنتی و کتاب «سرّ سخنان نغز خاقانی» به‌عنوان اثر برگزیده بخش «درباره شعر» جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
مجموعه شعر «نُورَهان» را انتشارات سوره مهر و «سرّ سخنان نغز خاقانی» را انتشارات سمت منتشر کرده است.
دکتر محمدرضا تقی‌دخت، پژوهشگر فلسفه و ادبیات، دانش‌آموخته فلسفه غرب از دانشگاه تهران است و پیش از این آثار پژوهشی متعددی از او منتشر شده که از جمله می‌توان به مجموعه هشت جلدی «تعلیم و تربیت» (مؤلف مشترک)، «تطور مفهوم انسان در فلسفه دکارت»، «درباره فلسفه تحلیلی» و «مجلس حرّبن یزید ریاحی» و بیش از یکصد مقاله در حوزه‌های فلسفه، ادبیات و دین اشاره کرد.
دکتر محمدرضا ترکی، دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و پیش از این آثار متعددی از وی منتشر شده است که از جمله می‌توان به «پیشگامان شعر فارسی»، «تاریخ تطور بلاغت»، «ادبیات انقلاب اسلامی»، «نقد صیرفیان» و «پارسای پارسی» و بیش از یکصد مقاله در حوزه‌های فرهنگ، ادبیات و زبان‌شناسی اشاره کرد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: جشنواره بین‌المللی شعر فجر نورهان سرّ سخنان نغز خاقانی


( ۶ )

نظر شما :