با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران افتتاح شد

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۴۵۸۱ اخبار اخبار برگزیده اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۳۷۴۳
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران: شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، افتتاح شد.

بنا بر گزارش پارک علم و فناوری دانشگاه، شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر بهرام سرمست، استاندار قم، دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر آصف کریمی، سرپرست شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی، دکتر علیرضا محمدرضایی، رئیس پردیس فارابی و همچنین جمعی از شرکت‌های فناور (۳۰ دی‌ماه) افتتاح شد.
دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، در این مراسم با اشاره به شتاب گرفتن رشد و توسعه گفت: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با سابقه نزدیک به بیست سال فعالیت، به یک پارک در سطح جهانی تبدیل شده است و آنچه را که ایجاد می‌کند در دنیا به فروش می‌رساند. این پارک، زنجیره ارزشی خود را بر اساس ایده تا بازار و مطابق با قاعده این موضوع در پارک‌ها پیش می‌برد».
دکتر زارعی، با بیان اینکه دانشگاه تهران دانشگاهی جامع است و تمام نظم و انتظام حوزه آموزش و پژوهش را پوشش می‌دهد، افزود: «در حین اجرای آموزش و پژوهش، مباحث نوآوری و اختراعات نیز مطرح می‌شوند که تبدیل این موارد به فناوری، وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است».
وی با تبیین گستردگی و پراکندگی دانشگاه تهران به این نکته پرداخت که در راستای پیاده‌سازی اصل اول انقلاب صنعتی چهارم یعنی اصل ادغام، شبکه فناوری دانشگاه تهران طراحی و اجرا شده است تا تمام اجزا در یک شبکه سازمان‌دهی شوند و خدمت‌رسانی از این طریق صورت گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد: «کل فضای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اکوسیستمی است که هم شرکت‌ها و هم دستگاه‌های مختلف کنار هم قرار می‌گیرند، یعنی محیط باز است به گونه‌ای که همه افراد آشنا با چهارچوب فعالیت در پارک می‌توانند در این فضا کار کنند و هم از آنجایی که هدف پارک یک فضای باز است و محدود به دیوار نیست، هر فرد خلاق و نوآور می‌تواند در این پارک حضور یابد».
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نیز بر همراهی در تجهیز سوله یک هزار متری جهت راه‌اندازی مرکز نوآوری و همچنین کمک در ساخت ساختمان در حال احداث جهت استقرار شرکت‌های فناور تأکید کرد.
در این افتتاحیه از سیزده شرکت دانش‌بنیان در حوزه ابزار طب و محصولات پلیمری و شیمیایی مستقر در شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران بازدید به‌عمل آمد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری پردیس فارابی شتاب گرفتن رشد و توسعه اصل ادغام


( ۱ )

نظر شما :