در وبینار معرفی «مرکز نوآوری رسانه همشهری»
مدیر عامل روزنامه همشهری: رسانههای کلاسیک نیاز به سازگاری با تحولات دیجیتال دارند
در این وبینار که با هدف معرفی «مرکز نوآوری رسانه همشهری»، یازدهم آبان ۱۳۹۹ برگزار شد، دکتر ابوالحسن ریاضی، مدیر عامل روزنامه همشهری، با بیان اینکه روزنامه همشهری در حال حاضر بزرگترین مؤسسه رسانه مکتوب کشور است، گفت: «نخستین بنگاه رسانهای در کشور با مؤسسه همشهری به وجود آمده است. منظور از بنگاه یک مجموعه به هم پیوسته است که ساختار درآمد و هزینه آن مبتنی بر فعالیتهای متنوع رسانهای است».
وی با برشمردن تحولات پرشتاب و بنیادین در حوزه رسانه خاطرنشان کرد: «تغییرات در این حوزهها و همزمانی با تحولات جهانی، تجربههای موفق و ناموفقی را در حیطه رسانه به همراه داشته است. در این حین ما شاهد از بین رفتن برخی از روزنامههای باسابقه نیز بودهایم. این تحولات، سبب شد تا روزنامه همشهری، سازگاری با مسائل و حوزههای جدید را مورد توجه خود قرار دهد».
دکتر ریاضی، در ادامه تصریح کرد: «راهاندازی مرکز نوآوری همشهری، توسط یک مجموعه اداری سنتی قابل اجرا نیست. در همین راستا، حضور گروههایی با ماهیت دیجیتال ضروری است. این گروهها با حوزههای درآمدی این عرصه به طور ملموس و عینی آشنا هستند و ایدهها و چگونگی پیادهسازی ایدهها را میشناسند».
مدیر عامل روزنامه همشهری، در پایان با پرداختن به حوزههای مختلف رسانهای به موضوعهایی همچون تولید و فروش، محتوا، تبلیغات و توزیع اشاره کرد و گفت: «انطباق بین این محتوا و پردازش جدید با مخاطبان جدید، کاری است که انتظار داریم در این حوزه توسط استارتآپها و ایدههای آنها بیان شود. از جمله ظرفیتهای حوزه رسانه، بخش توزیع است. همشهری یک رسانه کلاسیک به نام روزنامه دارد که هر روز چاپ و توزیع میشود. براساس ارزیابیهای انجام شده، ظرفیتهای جدیدی در این بخش وجود دارد که فقط میتواند در بسترهای دیجیتال فعال شود».
همچنین در بخش دیگری از این وبینار، دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با رویکرد اهمیت راهاندازی نخستین مرکز نوآوری رسانه کشور در شبکه دقیق و وسیع نوآوری دانشگاه تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت.
نظر شما :