سفیر نیکاراگوئه در ایران با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۳۰۵۲ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۴۴۵
سفیر نیکاراگوئه در ایران، ۲۱ مهر ۱۳۹۹ با رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفیر نیکاراگوئه در ایران با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، در این دیدار ایساک لنین براوو، سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه تهران از ایرانیان به‌عنوان مظهر مقاومت در مقابل غرب یاد کرد و با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور به‌ویژه در روابط انقلابی ابراز امیدواری کرد این جلسه، بتواند راهگشایی برای آشنایی دانشجویان و جوانان نیکاراگوئه با سیاست، تاریخ و فرهنگ و هنر ایران باشد.
وی با تبین رابطه برادری و دوستی ایران و نیکاراگوئه، تصریح کرد: «امضای قرارداد خواهرخواندگی تهران با ماناگوآ و انعقاد تفاهم‌نامه با صدا و سیمای ایران، مبنی بر نمایش اشتراکات دو کشور از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند در راستای گسترش روابط دو جانبه صورت بگیرد».
سفیر نیکاراگوئه افزود: «امیدواریم در دانشگاه تهران، نیز مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین این دانشگاه با دانشگاه اونان نیکاراگوئه اجرایی شود و روابط و همکاری‌های آکادمیک با دانشگاه تهران در تمامی زمینه‌ها و رشته‌ها به‌ویژه سیاسی، تاریخی، هنری و مهندسی بناهای فاخر ایرانی تداوم یابد. در این زمینه و جهت توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی بین دو دانشگاه و تبادل استاد و دانشجو پیشنهاد می‌‌شود».
ایساک لنین براوو، در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم تا جهت رفاه هر چه بیشتر دو کشور، رابطه مستقیم علمی و پژوهشی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های نیکاراگوئه برقرار شود و افزون‌‌بر زبان و ادبیات اسپانیولی و مطالعات امریکای لاتین در سایر رشته‌های مورد علاقه همچون کشاورزی، نانو و فناوری نیز همکاری‌های دو جانبه توسعه یابد».
رئیس دانشگاه تهران، دراین دیدارضمن معرفی دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی جامع و استقبال از پیشنهادات و نظرات سفیر نیکاراگوئه، مطالبی در خصوص مدل سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت حمایت و تقویت تبادلات آکادمیک، زیر ساخت‌های قوی دانشگاه تهران، تبدیل دانش به ثروت، جایگاه رشته‌های فنی، مهندسی، گردشگری و کشاورزی در همکاریهای دو جانبه و اهمیت تبادل استاد و دانشجو بیان داشتند. دکتر محمود نیلی احمدآبادی، از رئیس دانشگاه اونان نیکاراگوئه، برای بازدید از دانشگاه تهران و ایران و همچنین از سفیر نیکاراگوئه برای بازدید از پردیس‌ها، دانشکده‌ها و باغ موزه نگارستان و خانه موزه مقدم دانشگاه تهران دعوت به‌عمل آورد. بر این اساس مقرر شد، همکاری‌ها و پیگیری‌های مربوط در این زمینه با کمک حوزه معاونت بین‌الملل دانشگاه صورت پذیرد.
در این دیدار کتاب پنج‌هزار سال مهندسی ایران از سوی رئیس دانشگاه تهران به سفیر نیکاراگوئه اهدا شد.

کلید واژه ها: معاونت بین‌الملل بین‌المللی


( ۱ )

نظر شما :