با هدف توسعه همکاری‌های مشترک؛

سفیر جمهوری نیاکاراگوئه با مسئولان دانشکده مطالعات جهان دیدار کرد

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۹ کد : ۱۲۴۷۰ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۶۴۴
با هدف توسعه همکاری‌های مشترک، سفیر جدید جمهوری نیکاراگوئه در تهران با مسئولان دانشکده مطالعات جهان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده مطالعات جهان، پیرو امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه نیکاراگوئه و جهت برقراری ارتباط بیشتر و عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه منعقده، ایساک لنین‌براوو، سفیر جدید جمهوری نیکاراگوئه در تهران، با دکتر محمد سمیعی، رئیس دانشکده مطالعات جهان و دکتر مریم حق‌روستا، رئیس مرکز پژوهشی کشورهای اسپانیایی‌زبان، چهارم شهریور ۱۳۹۹ دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار لنین‌براوو، سفیر نیکاراگوئه، ضمن ابلاغ پیام دوستی رئیس‌جمهور نیکاراگوئه به ایران، به رشته مطالعات ایران دانشکده ابراز علاقه کرد و به بیان اهمیت شناخت ایران از منظر ایرانیان و نه از منظر غربیان پرداخت.
وی ضمن تبیین برقراری ارتباط میان دانشگاه، صنعت و جامعه، بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه تهران تأکید کرد و گفت: «با توجه به شرایط فعلی و همه‌گیری کرونا در جهان، از ارسال تجهیزات پزشکی ایران به نیکاراگوئه تشکر می‌کنم. کشور نیکاراگوئه با حدود ۶ میلیون جمعیت و با دو فصل مرطوب و بارانی و تراکم جمعیت کم در شهرها و روستاها، هم‌اکنون در وضعیت کنترل کرونا قرار دارد».
در ادامه این دیدار دو طرف جهت برقراری و توسعه همکاری‌های مشترک میان دو کشور، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های مشترک و متعاقب آن کمک به گسترش روابط علمی، پژوهشی، فرهنگی و تجاری به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند. همچنین با هدف تحقق همکاری‌های بیشتر، بر لزوم برگزاری جلسات مشترک تأکید کردند.


 


نظر شما :