انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۲۱۸۲ اخبار اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۲۱۵
تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌ علمی بین پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس فارابی، تفاهم‌نامه گسترش همکاری علمی، هفتم مرداد ۱۳۹۹ بین دکتر علی‌رضا محمدرضایی، رییس پردیس فارابی دانشگاه تهران و دکتر پالادینی، رییس دانشگاه اسلامی ایتالیا به امضا رسید.
در ابتدای این جلسه، دکتر محمدحسن احمدی، مسئول هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه، ضمن اشاره به پیگیری‌های انجام شده، اهتمام و عزم طرفین را برای آغاز همکاری مشترک علمی، مهم و جدی توصیف کرد.
سپس دکتر محمدعلی عبداللهی، مشاور بین‌الملل پردیس فارابی، تبادل دانشجو و استاد و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در حوزه یادگیری زبان فارسی و ایتالیایی را زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه برشمرد.
در ادامه این جلسه، دکتر علی‌رضا محمدرضایی، رییس پردیس فارابی دانشگاه تهران، ضمن تقدیر از رییس دانشگاه اسلامی ایتالیا، جهت فراهم آوردن امکان ارتباط بین دانشگاهی تأکید کرد: «دانشگاه تهران به ارتباط و گفت‌وگوی علمی و دانشگاهی میان ایران و اروپا اهمیت می‌دهد و ما آمادگی داریم تا جهت همکاری‌های دانشگاهی گام‌های عملی و مؤثری برداریم».
دکتر پالادینی، رییس دانشگاه اسلامی ایتالیا، نیز با بیان اینکه علاقه بسیاری به کشور ایران دارد، ایجاد و گسترش ارتباط علمی میان دو دانشگاه را در شرایط کنونی بسیار مهم دانست.
 


( ۵ )

نظر شما :