دیدار رایزن فرهنگی سفارت پاکستان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۰۵۵۸ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۰۳۵
رایزن فرهنگی سفارت پاکستان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، بیرج لال دوسانی، رایزن فرهنگی سفارت پاکستان، ۱۸ دی ۱۳۹۸ با دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار رایزن فرهنگی سفارت پاکستان، ضمن درخواست فعال شدن کرسی زبان اردو در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: «پس از معرفی استادی فرهیخته و واجد شرایط از سوی سفارت پاکستان، دانشگاه تهران می‌تواند از حضور این استاد برای تدریس زبان و فرهنگ اردو استفاده کند».
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، نیز در ادامه از سفارت پاکستان درخواست کرد، تا گام‌های انگیزشی چون ایجاد بورسیه برای دانشجویان علاقه‌مند و یا دعوت از بزرگان فرهنگی پاکستان برای تدریس زبان و ادبیات پاکستانی و نیز برگزاری تورهای پاکستان را در ایجاد علاقه برای دانشجویان ایرانی بردارد.
دکتر قهرمانی، ضمن هماهنگی با دکتر علی بیات، عضو هیأت علمی گروه زبان اردو دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، پیشنهاداتی را درباره راه‌اندازی مدرک مشترک با دانشگاه‌های سطح یک پاکستان نظیر پنجاب از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با این دانشگاه و تبادل استادان زبان فارسی و اردو از هر دو دانشگاه ارائه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود جذب دانشجوی دکترای زبان اردو در دانشکده زبان‌های خارجی را پیشنهاد داد. هم‌چنین استفاده از کتب و پایان نامه‌های دانشگاه‌های پاکستان و پیشنهاد به‌کارگیری تجهیزات دیجیتال و استفاده از سیستم آموزشی E-Learning از سوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، عنوان شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، ضمن دعوت از دانشجویان پاکستانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران تصریح کرد: «با توجه به تسلط دانشجویان پاکستانی به زبان انگلیسی این دانشجویان می‌توانند در رشته‌هایی که به این زبان تدریس می‌شوند، در دانشگاه تهران ثبت نام کنند».
در این جلسه هم‌چنین طرف پاکستانی درخواست نمود که دانشگاه تهران در زمینه برگزاری مسابقات کریکت دانشجویان و استفاده از امکانات دانشگاه برای برگزاری آن‌ها مساعدت نماید.


نظر شما :