پنجمین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد

تعداد بازدید:۵۰۳۹
پنجمین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از بنیاد حامیان دانشگاه، پنجمین گردهمایی دانشجویان بورسیه این بنیاد با حضور رئیس دانشگاه، خیرین نیک‌اندیش، هیأت مدیره بنیاد و دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران، ۲۵ آبان ۱۳۹۸ برگزار شد.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان برتر و خیرین نیک‌اندیش دانشگاه در این گردهمایی گفت: «خیرین و نیکوکاران از سرمایه‌های دانشگاه تهران هستند و هر کدام در جامعه جزو شخصیت‌های محوری و مهم محسوب می‌شوند. حضور دانشجویان فرهیخته، بانشاط و شایسته دانشگاه در پنجمین گردهمایی بنیاد حامیان مایه شعف و شادی است، این مراسم بی‌شک در تاریخ خواهد ماند و خود حرکت‌های بسیار بزرگ‌تری را به دنبال دارد».
وی در ادامه عنوان کرد: «خوشحالم که می‌بینم دانشگاه همچنان محل خلاقیت، نوآوری، یادگیری و یاددادن است، اینکه گفته می‌شود محل خلاقیت و نوآوری نه صرفاً در حوزه‌های تکنولوژی و تبدیل دانش دانشگاه به محصول، بلکه در قالب بنیاد حامیان دانشگاه تهران و بورسیه بنیاد که یک امر کاملاً نوآورانه و خلاقانه است. تشکیل بنیاد حامیان دانشگاه تهران یکی از نوآوری‌هایی است که در دانشگاه صورت گرفته است و نه تنها بنیاد در جذب تعداد زیاد خیر و همچنین تعداد زیاد بورسیه‌ها بلکه در نوع نگرش و فعالیت آن نیز این نوآوری وجود دارد و دیده می‌شود. خیرین و نیکوکاران پذیرفتند که به دانشگاه کمک کنند و دانشگاه بهترین محل برای پشتیبانی و توسعه است، از سوی دیگر بنیاد حامیان نهادی است که به طور خودجوش به شکل یک سمن و کاملاً نوآورانه کار خود را ادامه می‌دهد. تشکیل چنین مجلسی با حضور تعداد زیادی از خیرین و دانشجویان روزی برای دانشگاه آرزو بود اما امروز محقق شده است و در آینده نیز حتماً ادامه دار خواهد بود».
دکتر نیلی احمدآبادی افزود: «دانشگاه تهران کمترین فعالیت را در مدیریت بنیاد حامیان داشته است و سعی می‌کند بستر را فراهم کند، تا همه متفکران و خلاقان را به سمت خود جذب کند تا دریای بزرگ انسان‌های فرهیخته را تربیت کند و به جامعه ارائه نماید».
نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه دانشگاه محل یادگیری و یاد دادن است، اظهار کرد: «دانشجویان آینده ساز هستند و کشور در دستان آنها قرار دارد، هر جامعه‌ای محصول سازندگی است که دانشجویان و جوانان نسل قبل آن را شکل داده‌اند، پس قطعاً آینده کشور را دانشجویان شکل می‌دهند».
وی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای یادگرفتن و یاددادن است، عنوان کرد: «بخشی از یادگیری دانشجویان در کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها و شرکت در مراکز رشد انجام می‌شود، اما بخشی دیگر از آنکه به جامعه و مسئولیت اجتماعی برمی گردد، در همین فضاهای خیریه آموخته می‌شود».
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: «انسان هیچ زمانی از یادگرفتن بی نیاز نیست، در هر مقطع و در هر سطحی وظیفه داریم آموخته‌های خود را به دیگران بیاموزیم تا دانش و علم هم در همه حوزه‌ها گسترش یابد».
دکتر نیلی احمدآبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که بنیاد حامیان، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و کارکنان و استادان دست در دست هم دهند و چالش‌ها را حل کنند.
در ابتدای مراسم، دکتر محمود کمره‌ای، رئیس هیأت مدیره بنیاد به ارائه گزارشی از ۵ دوره بورسیه بنیاد حامیان پرداخت و ضمن اعلام انواع بورسیه‌های بنیاد در حوزه برتر و متقاضی عنوان کرد: «در بخش بورسیه برتر بورسیه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، بین‌الملل، نابینا، حمایت از ایده‌های کارآفرینانه تاکنون توسط بنیاد و با حمایت خیرین نیک‌اندیش انجام شده است و بخش دیگر حمایت از دانشجویان متقاضی دانشگاه تهران است که دارای نیازهای مالی هستند».
دکتر کمره‌ای در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند رو به رشد بورسیه دانشجویان دانشگاه افزود: «در دوره اول بورسیه در سال ۹۴ تعداد ۵۰۰ دانشجو بورسیه شدند و اکنون با گذشت ۵ دوره و در سال ۱۳۹۸، تعداد ۲۰۰۹ نفر از دانشجویان برتر و متقاضی مورد حمایت قرار می گیرند».
رئیس هیأت مدیره بنیاد با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار است که بورسیه با اولویت کار داوطلبانه اجرایی شده است، عنوان کرد: «تعداد دانشجویانی که برای کار داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند ۹۵۶ نفر است».
وی با اشاره به اینکه در سال جاری بورسیه فرهنگی نیز به انواع بورسیه‌های بنیاد اضافه شده است افزود: «این بورسیه با عنوان بورسیه فرهنگی شهید محسن حججی به ۲۵ نفر از دانشجویان برتر دانشگاه توسط خیر نیک‌اندیش حاج رضا رضوان تعلق خواهد گرفت».
همچنین با اشاره به اضافه شدن نوع دیگر بورسیه گفت: «نوع دیگر بورسیه با عنوان بورسیه کامل دانشجویان بیوتکنولوژی است که برای اولین بار در سال جاری به ۶ نفر از دانشجویان گروه بیوتکنولوژی توسط گروه توسعه بُن دا تعلق می گیرد».
دکتر کمره‌ای در پایان سخنان خود با اشاره به تأثیر حمایت خیرین نیک‌اندیش از دانشجویان دانشگاه تهران تعداد دانشجویان خیر دانشگاه تهران را ۱۹۹ نفر اعلام کرد.
گزارش پویش بورسیه دکتر محمدرضا حافظی در ادامه ارائه شد، این پویش بعد از درگذشت دکتر محمدرضا حافظی به منظور جاودانه ماندن نام دکتر حافظی در بورسیه دانشجویان برتر دانشگاه تهران توسط دانشجویان دانشگاه تهران آغاز شده است.
در ادامه مراسم مهندس کاظم قلم‌چی ضمن تقدیر از تعداد مشارکت کارکنان دانشگاه تهران از دانشجویان عنوان کرد: «مشارکت دانشجویان در کنار کارکنان و استادان دانشگاه تهران مایه خرسندی است».
مهندس قلم چی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دانشجویان به صورت مادی و معنوی در بنیاد حامیان دانشگاه تهران شد و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان دانشگاه تهران پس از اتمام تحصیلات با همکاری و مشارکت در این امر نیکوکارانه دین خود را به دانشگاه تهران ادا نمایند.
در ادامه برنامه از تعداد ۱۳۰ نفر از دانشجویان دوره چهارم بورسیه که علاوه بر پذیرفته شدن در بورسیه بنیاد افتخارات علمی، فرهنگی کسب کرده‌اند تقدیر شد و به آنان لوح تقدیر اهدا شد. قرائت سوگندنامه دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران پایان‌بخش این مراسم بود.


( ۱۳ )

نظر شما :