معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛

یکی از بزرگترین ظرفیت‌های دانشگاه نشریات دانشجویی هستند

۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۹ کد : ۹۹۵۰ اخبار اخبار دانشجویی
تعداد بازدید:۶۴۳
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، در نخستین نشست گفت و شنود دانشجویی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های دانشگاه را نشریات دانشجویی توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی، در نخستین نشست گفت و شنود دانشجویی که ۱۸ آبان ۱۳۹۸ با حضور فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه برگزار شد، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی، نشریات دانشجویی را ظرفیت بزرگ و مؤثری در ترویج مفاهیم مهم و مورد نیاز دانشگاه بیان کرد.
وی با تأکید اینکه فضای دانشجویی باید فضای نقد و انتقاد باشد، گفت: «موفقیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی، حاصل همکاری مدیران و دانشجویان است و بی‌اعتمادی بین مدیران و اهالی فرهنگ یکی از مشکلات امروز جامعه و عامل کاهش همکاری بین مدیران و فرهنگیان است».
دکتر سرسنگی، با عنوان اینکه می‌توان درس‌های زیادی را از شرایط سخت آموخت، افزود: «انزوا در برابر مشکلات یکی از گزینه‌های موجود است، اما اگر به کارهایی که انجام می‌دهیم ایمان داریم، باید محکم و استوار پای آنها بایستیم و با تدبیر مشکلات را حل کنیم».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، یکی از مشکلات فرهنگی جامعه را ضعف در امر قانون‌گذاری برشمرد و تصریح کرد: «قانون‌گذاری برای انجام کارها یک رویه صحیحی است که باید به آن توجه شود. در این زمینه می‌توان به تصویب آئین‌نامه‌های استاد مشاور فرهنگی و علمی، استاد مشاور انجمن‌های علمی، اعطای امتیاز نشریه حرفه‌ای، طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های اعضای هیأت علمی و مدیران، به‌عنوان دستاوردهای دانشگاه در زمینه قانون‌گذاری اشاره کرد».
وی با تصریح اینکه در طول چهار سال و نیم گذشته تنها یک مورد توقیف نشریات صورت گرفته است این امر را یک دستاورد مهم برای دانشگاه دانست و اظهار کرد: «قانون، حد و مرز دانشگاه در حوزه نشریات است و تا وقتی که قانون رعایت شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت. رویکرد نشریات باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که انتقاد دانشجویان خیرخواهانه باشد. ما به دنبال فضای آزاد کار فکری هستیم البته در ضوابط قانون و معتقدیم دانشگاه محل حق‌گویی است، اما بایستی حرمت‌ها رعایت شوند و حرف بدون استنادی زده نشود».
پیش از این فعالان نشریات دانشجویی به بیان نظرات خود پرداختند و در انتهای این نشست از دانشجویان برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تقدیر شد.


نظر شما :