مراسم رونمایی از صد جلد کتاب اهدایی سفارت ژاپن به کتابخانه دانشکده مطالعات جهان

۰۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۰ کد : ۴۸۶۹ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۴۱۹
مراسم رونمایی از صد جلد کتاب اهدایی سفارت ژاپن به کتابخانه دانشکده مطالعات جهان با حضور سفیر ژاپن برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، مراسم رونمایی از صد جلد کتاب اهدایی سفارت ژاپن به کتابخانه دانشکده مطالعات جهان ۲۴ آبان ۱۳۹۶ با حضور آقای کوبایاشی، سفیر ژاپن در ایران، هیات رئیسه دانشکده و دانشجویان رشته مطالعات ژاپن در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

دکتر سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه به ویژه سفیر ژاپن در ایران گفت: «امیدوارم حضور شما در دانشکده مطالعات جهان، آغازی بر همکاری های بیشتر باشد».

وی سپس به معرفی دانشکده مطالعات جهان پرداخت و در ادامه گفت: «ما در حال آماده شدن برای برگزاری ج۰ امین سالگرد ارتباط ایران و ژاپن هستیم. آگوست سال ۱ج۲ج آغاز رابطه رسمی ایران و ژاپن بوده است. البته من فکر نمی‌کنم که رابطه ایران و ژاپن به طور کلی از آن تاریخ شروع شده باشد زیرا ما روابط تجاری قوی قبل از آن تاریخ با یکدیگر داشته‌ایم».

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن تشکر از تدارک این برنامه گفت: «امروز به لطف تلاش های زیاد بنیاد نیپون، این کتاب‌ها به دانشکده مطالعات جهان اهدا می‌شود. من به شدت امیدوارم این کتاب‌ها به طور مطلوبی توسط محققان و دانشجویانی که مایل به توسعه مطالعات ژاپن در ایران هستند مورد استفاده قرار بگیرد».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.


( ۲ )

نظر شما :