انتخاب دو عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبا به عنوان معاونان شهردار تهران

۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۷ کد : ۴۶۹۵ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۸۲۸۶
دو تن از اعضای هیأت علمی دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، معاون شهردار تهران شدند.
انتخاب دو عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبا به عنوان معاونان شهردار تهران

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، طی احکام جداگانه‌ای دکتر مهدی حجت را به عنوان معاون شهرسازی و معماری و دکتر پیروز حناچی را به عنوان معاون فنی و عمرانی شهردار تهران منصوب کرد.

دکتر مهدی حجت، متولد ۱۳۲۸، معمار ایرانی و از رؤسای اسبق و بنیانگذار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. وی فوق‌لیسانس معماری دانشگاه تهران و دارای دکتری حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است. از جمله سوابق اجرایی دکتر حجت، می‌‌توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای‌عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.

پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ است که تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ دانش‌آموخته ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران شد. وی هم اکنون استاد تمام دانشگاه تهران است و مقالات زیادی را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان تألیف و ترجمه کرده است. برخی از سمت‌های اجرایی او معاونت شهرسازی و معماری در وزارت مسکن دولت اصلاحات، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، ریاست مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری ایران، ریاست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و معاونت نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی بوده است.


( ۸ )

نظر شما :

مسعود ثرایی ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۰
بنام خدا اساتید عزیزم همیشه در خدمت به ایران پیشرو و سرافراز باشید