پیام دکتر محمود نیلی احمدآبادی به مناسبت «روزی با دانشگاه تهران»

تعداد بازدید:۵۵۵۳
پیام دکتر محمود نیلی احمدآبادی به مناسبت «روزی با دانشگاه تهران»

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، به مناسبت برگزاری برنامه «روزی با دانشگاه تهران» خطاب به دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری مشتاق شرکت در این برنامه پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

سخنی با شما که امیدهای فردای میهن هستید

مقدم شما میهمانان عزیز، و به‌ویژه جوانان عزیزی را، که به فاصله‌ای کوتاه از اکنون، جامه دانش‌آموزی را از تن به در آورده و جامه دانشجویی را خواهند پوشید، به دانشگاه تهران، نماد آموزش عالی کشور، گرامی داشته و موفقیت شما جوانان عزیز را در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور تبریک می‌گویم.

برای من و همکارانم در این دانشگاه پر قدمت و این میراث ارزشمند علم و فرهنگ کشور، جای بسی خشنودی است که به بهانه برنامه «روزی با دانشگاه تهران» میزبان شما گرامیان باشیم.

دانشگاه تهران در طول بیش از هشتاد سال فعالیت علمی خود شاهد بالندگی نسل‌های متعددی بوده است، که با هدف کسب علم و نقش آفرینی در سازندگی کشور، این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کرده‌اند. در این هشت دهه ستاره‌های درخشانی از این دانشگاه به آسمان پر افتخار دانش پیوسته و نام این سرزمین بزرگ را در جهان با نیکی و خردمندی قرین ساخته‌اند.

دانشگاه تهران نه تنها قدیمی‌ترین و پر افتخارترین دانشگاه کشور است، بلکه به لطف استادان برجسته، دانشجویان فهیم و کارکنان سخت‌کوش خود توانسته است همچنان خود را با روزآمدی علمی همراه کرده و هم اینک جایگاه رفیعی را در بین دانشگاه‌های منطقه و جهان از آن خود کند.

برنامه سوم توسعه دانشگاه تهران با رویکرد هدفمند کردن بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود بر سه محور «بین‌المللی سازی»، «دانشگاه کارآفرین» و «مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای» استوار است. دانشگاه تهران می‌کوشد از یک سو فرایند بین‌المللی سازی دانشگاه تهران را سرعت بخشیده و این دانشگاه را به معنای واقعی کلمه با استانداردهای یک دانشگاه بین‌المللی همراه کند. از سوی دیگر با تاکید بر کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویان خود برای کارآفرین شدن، زمینه حضور هرچه بیشتر آنان را در بازار کار فراهم سازد، و در نهایت با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای و مشارکت‌های اجتماعی، دانش آموختگانی را به جامعه تقدیم کند که در عالی‌ترین سطح خود توان مشارکت‌های اجتماعی را دارا بوده و نقشی ارزنده را در تحولات اجتماعی و ارتقا بخشی به کیفیت زندگی در جامعه ایرانی، ایفا کنند.

تمام این اهداف میسر نخواهد بود، مگر با حضور شما جوانان سرافراز و توانا، که محور اصلی توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه محسوب می‌شوید.

فارغ از اینکه چه دانشگاه و چه رشته‌ای را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنید، برای همه شما آرزوی موفقیت دارم. دوران حضور شما در دانشگاه مهم‌ترین، شاداب‌ترین و پربار‌ترین دوران زندگی شما است؛ پس، قدر این موفقیت خود را بدانید و از این لحظات، که دیگر تکرار نخواهند شد، به خوبی استفاده کنید. کشور ایران و مردم بزرگ آن چشم امید به شما دوخته‌اند تا با کوشش خود بتوانید پرچم سرافرازی آن‌ها را همچنان در اهتزاز نگاه دارید. در این راه خطیر توفیقتان روزافزون و سایه لطف الهی همواره بر سرتان باد.

با آرزوی یک روز شاد، مفید و موفقیت‌آمیز در دانشگاه تهران
محمود نیلی احمدآبادی
رئیس دانشگاه تهران


( ۱۹ )

نظر شما :