‌راهنمای جامع اطلاعات دانشگاه تهران ویژه نودانشجویان

۲۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۳ کد : ۴۳۹۶۷ اخبار اخبار دانشجویی خبر
تعداد بازدید:۵۱۱۶
ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و عرض خیرمقدم به نودانشجویان دانشگاه تهران، مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران با همکاری معاونت‌ها، واحدها و سایر مراکز مربوطه در دانشگاه تهران با هدف تسهیل خدمات رسانی و کمک به نودانشجویان جهت استفاده بهینه از تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و خدمات دانشگاهی، اقدام به راه‌اندازی بسته «راهنمای جامع اطلاعات دانشگاه تهران» ویژه شما عزیزان کرده است.

با توجه به اهمیت آشنایی شما نودانشجوی عزیز با روندها و فرایند‌ها و نیز اطلاع از کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی، علمی و پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و…، خواهشمند است ضمن مراجعه به هریک از آدرس‌ها و پیوندهای زیر و مطالعه دقیق آنها، نسبت به پیگیری امور و نیازهای خود اقدام نمائید:
 

  1. معاونت آموزشی: برای آشنایی با فعالیت‌های آموزشی و دسترسی به اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی (اینجا)، مستند جامع آموزش (اینجا)، میز خدمت آموزش (اینجا)، آئین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و سایر مستندات مرتبط (اینجا)، سرفصل برنامه‌های درسی مصوب به تفکیک مقطع و رشته تحصیلی (اینجا)، فهرست و سرفصل دروس عمومی (اینجا) و اختیاری (اینجا)، برنامه‌ درسی دو وجهی دوره کارشناسی (اینجا)، دوره‌ کهاد ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد (اینجا)، سامانه‌‌های مورد نیاز نودانشجویان (اینجا)، راهنماهای سامانه جامع آموزش «بهستان» (اینجا)، پردازش‌ها و گزارش‌های مورد استفاده دانشجویان در سامانه جامع آموزش «بهستان» (اینجا) و برای برقراری ارتباط با حوزه معاونت آموزشی دانشگاه (اینجا) کلیک کنید.
     
  2. معاونت فناوری‌های دیجیتالی: برای آگاهی از سامانه‌‌های اطلاعاتی دانشگاه (اینجا)، برای دریافت شناسه یکتا، پست الکترونیک، دسترسی به اینترنت سریع دانشگاه و دسترسی به App(موبایل) دانشگاه (اینجا)، میز خدمت الکترونیک دانشگاه تهران (اینجا) و برای دسترسی به VPN دانشگاه، ساخت کانکشن UTVPN، دسترسی به منابع علمی از بیرون دانشگاه و ... (اینجا) کلیک کنید.
     
  3. آموزش‌های الکترونیک: برای آگاهی از نحوه شرکت در کلاس‌های درسی به صورت آنلاین، استفاده از سامانه ایلرن (E-Learn)، و کلیه خدمات مربوط به یادگیری الکترونیک، (اینجا) کلیک کنید.
     
  4. معاونت فرهنگی: برای آگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، عضویت در تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی و آئین‌نامه‌ها، سامانه مسابقات و جشنواره‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی، آئین‌نامه‌های کارگروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه و دستورالعمل‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی (اینجا) و برای دریافت سایر خدمات حوزه فرهنگی و اجتماعی (اینجا) کلیک کنید.
     
  5. معاونت دانشجویی: برای آگاهی از خدمات سازمان دانشجویی (اینجا)، و دریافت مرامنامه انضباطی (فایل) را دانلود کنید.
     
  6. اداره کل امور دانشجویی: برای آگاهی از خدمات در حوزه امور دانشجویی، وام دانشجویی، همیار دانشجویی، دانشجویان بورسیه، شورای صنفی دانشجویان،‌ امور دانشجویان نابینا و کم‌بینا، انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه (اینجا)، برای دریافت راهنمای سامانه تغذیه (اینجا) و برای دریافت اینفوگرافی انواع وام‌های دانشجویی (اینجا) کلیک کنید.
     
  7. مرکز بهداشت و سلامت: برای آشنایی با مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، آشنایی با کلینیک‌ها، خدمات دندان‌پزشکی و درمانگاه‌‌های خوابگاهی (اینجا) کلیک و این (فایل) را دانلود نمائید.
     
  8. اداره کل خوابگاه‌ها: برای آگاهی از خدمات اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران شامل اسکان و پذیرش، برنامۀ سرویس‌های ایاب و ذهاب، خدمات تغذیه، اماکن فرهنگی و ورزشی خوابگاهی و ... (اینجا) کلیک کنید.
     
  9. مرکز مشاوره و سبک زندگی: برای آگاهی از خدمات مرکز مشاوره (اینجا) و برای آشنایی با واحدها و شعب مرکز مشاوره و سبک زندگی، مشاهده کلیپ‌های آموزشی و مشاوره‌ای و نحوه ارائه خدمات (اینجا) کلیک کنید.
     
  10. صندوق قرض‌الحسنه دانشگاه: برای دسترسی به صندوق قرض‌الحسنه دانشگاه (اینجا) کلیک کنید و جهت اطلاع از شرایط عضویت و پرداخت وام قرض‌الحسنه دانشگاه تهران این (فایل) را دانلود نمائید.
     
  11. معاونت پژوهشی: برای اطلاع از مصادیق تخلفات پژوهشی (فایل)، نظام‌نامه کد بین‌المللی اخلاق پژوهش (فایل)، فعالیت‌های معاونت پژوهشی، سامانه مدیریت همایش‌ها، سامانه نشریات و مجلات علمی و... (اینجا) کلیک کنید.
     
  12. کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران: برای آشنایی با کتابخانه مرکزی دانشگاه، نحوه استفاده از کتابخانه دیجیتال، نحوه جستجو کتاب در سامانه آذرسا، نحوه عضویت، امانت و تمدید کتاب، جستجوی مقالات فارسی و لاتین در سامانه آذرسا، دسترسی به پایگاه مقالات کنفرانس‌ها و همایش‌ها، اطلاع از ساعات کار بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی و فرآیند تسویه حساب دانشجویان با کتابخانه مرکزی (اینجا) و جهت دسترسی به سایر خدمات کتابخانه مرکزی (اینجا) کلیک کنید.
     
  13. انتشارات دانشگاه تهران: برای آشنایی با انتشارات دانشگاه تهران، آگاهی از تازه‌های انتشار و لیست کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه تهران (اینجا) کلیک و این (فایل) را دانلود نمائید.
     
  14. معاونت بین‌الملل: برای اطلاع از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران، امور اتباع و دانشجویان خارجی، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویی، شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی و... (اینجا) کلیک کنید.
     
  15. پردیس‌ها، دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی: جهت انتخاب و ورود به وب‌سایت اختصاصی پردیس، دانشکده / واحد آموزشی محل تحصیل خود (اینجا) کلیک کنید.
     
  16. پارک علم و فناوری دانشگاه: جهت آشنایی با فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آشنایی با استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناور، خدمات قابل ارائه در پارک علم و فناوری و... (اینجا) کلیک کنید.
     
  17. بنیاد حامیان دانشگاه تهران: برای آشنایی با طرح‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران اعم از بورسیه دانشجویان (برتر یا متقاضی) دانشگاه تهران، اطلاع از فراخوان‌ها و ... (اینجا) کلیک کنید.
     
  18. راهنمای جامع تلفن دانشگاه: برای دریافت راهنمای جامع تلفن مستقیم کارشناسان و مسئولان مربوطه در ستاد مرکزی دانشگاه و نیز کلیه دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی و نیز دپارتمان‌های مربوطه (اینجا) کلیک کنید.
     
  19. وب‌سایت و شبکه‌‌های اجتماعی دانشگاه تهران: وب سایت دانشگاه تهران به نشانی https://ut.ac.ir و  پایگاه خبری دانشگاه تهران به نشانی https://news.ut.ac.ir برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه در دسترس است. همچنین دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی ایتا، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و ایکس به نشانی UT_NEWSLINE فعال است.
     

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه می‌داند تا نهایت تلاش خود را جهت مهیا ساختن محیطی علمی، بانشاط، همراه با استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی برای شما نو دانشجویان عزیز فراهم نماید.

کلید واژه ها: نودانشجویان دانشگاه تهران


( ۲۰ )

نظر شما :