گزارش مشروح از اجتماع دانشگاهیان به یاد «شهدای خدمت» در مسجد دانشگاه تهران

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۸ کد : ۴۱۶۹۶ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۸۳۰
در پی شهادت جانسوز سید محرومان، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان، دانشگاهیان در سوگ رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان در محل مسجد دانشگاه تهران اجتماع کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در مسجد دانشگاه تهران، با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید، با اشاره به ویژگی خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی، گفت : آیت‌الله رئیسی، ریاست‌جمهوری را به دست جمهور رسانده بود و به این مسئله افتخار می‌کرد.
وی آیت‌الله رئیسی را فردی متواضع، معتقد به اهل‌بیت(ع) و باورمند دانست و تأکید کرد: حرکت در مسیر و راه خدا پایانی ندارد، این ویژگی حرکت در راه خداست و بر همین اساس شهادت و فقدان در این مسیر نقص نمی‌آورد.
دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در مسجد دانشگاه تهران، با تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، به بیان ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی رئیس‌جمهور شهید پرداخت و گفت: در دو دهه آشنایی من با شهید آیت‌الله رییسی و سه سال استمرار همراهی در دولت، می‌توانم شهادت بدهم که او به دنبال مقصد عالی و بر مبنای انگیزه الهی، عمر خود را سپری کرد. 
دکتر زاکانی، «توجه به وحدت کلمه» را از دیگر خصوصیات بارز رئیس‌جمهور شهید برشمرد و گفت: ایشان همواره بر این نکته تاکید داشتند که هیچ کس در هیچ زمانی از من بیان اختلافی نخواهد شنید؛ که این اوج خودساختگی و اوج عظمت یک فرد است.
وی افزود: ایشان هیچ موفقیت و بزرگی را به خود نسبت ندادند و اگر جایی استقبال یا تعریفی از ایشان می‌شد، می‌گفتند که حب و محبت مردم نسبت به امام و رهبری است. او هرگز خود را نمی‌دید و خود را همواره ذیل رأس نظام و ولی‌فقیه زمان و در طول آن تعریف می‌کرد و خود را تابع ولایت فقیه و سرباز رهبری می‌دید.
دکتر زاکانی، ویژگی بارز دیگر رئیس‌جمهور شهید را خدمت خستگی‌ناپذیر و صادقانه به مردم و محبت به مردم برشمرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان برگزار شد، دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم نیز در سخنانی ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، به بیان ویژگی اخلاقی آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان پرداخت و در وصف آیت‌الله رئیسی گفت: ایشان دارای فضایل اخلاقی بسیاری بودند که در قید حیات‌شان نمی‌شد این موارد را با جزییات ذکر کرد. 
دکتر بهادری با اشاره به شش سال سابقه همکاری با ایشان در قوه قضاییه و هیات دولت، افزود: به اعتراف همه همکارانی که با آیت‌الله رئیسی همکاری داشته‌اند، فاصله ایشان با تمام کسانی که در این مسئولیت‌ها بودند،  فاصله بسیاری بود و ایشان با هیچ‌کدام قابل مقایسه نبودند.
وی خستگی‌ناپذیری، اخلاق‌مداری، اخلاق‌محوری، خدمت خلق و رضای خدا را از ویژگی‌های بارز ایشان برشمرد و گفت:  خط قرمز رئیس‌جمهور شهید، خدمت به خلق و رضای خدا بود و در این راه با جدیت و خستگی‌ناپذیر گام می‌برداشتند.
بهادری از اخلاص و خدامحوری به عنوان دیگر خصوصیت آیت‌الله رئیسی نام برد و گفت: ذره‌ای منیت و تکبر در وجود ایشان راه نداشت و در تصمیمات جز خدمت به خلق خدا و رضای خدا چیزی را در نظر نمی‌گرفتند. 
وی ولایت‌مداری و توجه به خانواده شهدا را دیگر ویژگی بارز رئیس‌جمهور شهید عنوان کرد و گفت: این ویژگی ایشان، مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و امیدوارم بتوانیم این مسیر را با قوت و شدت بیشتری ادامه دهیم.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در سخنان کوتاهی، به اقدامات رئیس‌جمهور شهید در بخش بهداشت و درمان پرداخت و گفت: آیت‌الله رئیسی مثل شهید بهشتی مظلوم زندگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی افزود:  ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در دوره ۲.۵ ساله به نظام بهداشت و سلامت کشور اضافه شده است. بیش از ۲۰۰۰ خانه بهداشت و ایجاد شعبه‌های بین‌المللی و خیلی از اقدامات مفید دیگر در دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، حاج سعید حدادیان، شاعر آیینی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نیز در این مراسم با قرائت اشعاری، به این مراسم سوگواری حال و هوای دیگری بخشید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی


( ۷ )

نظر شما :