گزارش‌های نشست خانه گفتگوی انتخابات در دانشگاه تهران – ۸

سید مصطفی میرسلیم: عدم مشارکت یعنی خودزنی | بچه‌های ما کمتر از ارزش‌های انقلاب مطلع هستند | نباید گذاشت جایگاه رفیع مجلس لطمه بخورد | قانون را برای گذاشتن پای طاقچه تصویب نمی‌کنیم

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۱ کد : ۴۰۰۵۰ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۷۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان خصومت علیه انقلاب اسلامی معتقد است برای اینکه جمهوری اسلامی ایران تضعیف شود باید مردم پای کار نباشند؛ گفت: «واضح است عدم مشارکت یعنی خودزنی. هیچ امتی که به بلوغ سیاسی رسیده باشد، چنین چیزی را تصور نمی‌کند.»
سید مصطفی میرسلیم: عدم مشارکت یعنی خودزنی | بچه‌های ما کمتر از ارزش‌های انقلاب مطلع هستند | نباید گذاشت جایگاه رفیع مجلس لطمه بخورد | قانون را برای گذاشتن پای طاقچه تصویب نمی‌کنیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران که با حضور بیش از ۸۰ استاد دانشگاه تهران از طیف‌های فکری متفاوت و چهره‌های سیاسی از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، در واکنش به سخنان انتقادی برخی سخنرانان این نشست درباره بررسی صلاحیت نامزدها و همچنین در واکنش به آنچه که تحت عنوان «تنزل جایگاه مجلس شورای اسلامی» مطرح شد، گفت: «اینکه صلاحیت نامزدهای انتخابات چگونه تعیین شود، ناظر بر قانون نظارت شورای نگهبان است و دست مجلس است. برای اینکه فلان شورا نتواند قانون وضع کند، باید قانون مربوطه‌اش را در مجلس نوشت. جای طرح خیلی از نکاتی که در این جلسه مطرح می‌شود، اینجا نیست؛ بلکه در خود مجلس است و به خود مجلس ربط دارد. یک مجلس قوی و خوب می‌تواند به همه اینها بپردازد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: «مجلس در جمهوری اسلامی با بسیاری مجالس کشورهای دیگر فرق می‌کند و جایگاه بسیار رفیعی دارد و نباید گذاشت این جایگاه لطمه بخورد.»

مهندس میرسلیم با بیان اینکه «ما قوانین بسیار قوی و خوبی داریم که یا اصلاً اجرا نشده و یا بسیار ضعیف اجرا شده است.» خاطرنشان کرد: «ما که قانون را برای گذاشتن پای طاقچه تصویب نمی‌کنیم. نظارت بر اجرا از وظیفه‌های بسیار مهم مجلس است و این وظیفه نباید کم اهمیت تلقی شود.»

وی افزود: «دیگر وظیفه بسیار مهم مجلس، شایسته‌سالاری است؛ یعنی انتخاب هیأت وزرایی که قدرت اجرای قانون را داشته باشند بسیار اهمیت دارد. حتی شایسته‌سالاری در خود مجلس که کمیسیون‌ها چگونه تشکیل شوند و هیأت رئیسه چگونه انتخاب شود تا مجلس بتواند به درستی اداره شود، همه به عهده نمایندگان مجلس است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنانش گفت: «عظمت انقلاب و عظمت امام موجب شد که یک حرکت بسیار گسترده‌ای علیه همین انقلاب و علیه آنچه در فکر امام بود، به پا خیزد. این حرکت ۴۵ سال است دارد کار می‌کند و معتقد است برای اینکه جمهوری اسلامی ایران تضعیف شود باید مردم پای کار نباشند. هیچ کدام از شما از آن غافل نیستید و با آن بیگانه نیستید و می‌دانید که دارد چه چیزی انجام می‌گیرد. ما هر روز یک نمودی از این اقداماتی را که علیه ما انجام می‌گیرد، شاهد هستیم.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: «ما بر و بچه‌های انقلاب وظیفه داشته‌ایم ارزش‌های انقلاب را منتقل کنیم، کار بسیار سنگین و مهمی است که بعضی موقع‌ها فرصت آن را پیدا نکرده‌ایم و بعضی موقع‌ها هم ضعیف برخورد کرده‌ایم. بچه‌های ما کمتر از آن ارزش‌ها مطلع هستند. یعنی ما کمتر توانسته‌ایم بر روی ذهنیت آنها با موفقیت اثر بگذاریم ولی آن کسی که خصم ما بوده و جریان خصومت علیه این انقلاب توانسته است اثر بگذارد و ایجاد ذهنیت کند واگرنه واضح است عدم مشارکت یعنی خودزنی. هیچ امتی که به بلوغ سیاسی رسیده باشد، چنین چیزی را تصور نمی‌کند.»

مهندس میرسلیم گفت: «همه ما باید یک فکری را اینجا دنبال کنیم و واقعاً به مردم خودمان بویژه نسل‌های دوم و سوم و چهارم بعد از انقلاب اسلامی بگوییم که بدانند تحت تأثیر ذهنیتی که با استفاده از ابزارهای بسیار بسیار دقیق فضای مجازی ایجاد شده است، قرار نگیرند. بیایند آزادانه مشارکت کنند و نمایندگانی که صلاحیت لازم را دارند انتخاب کنند. الحمدلله برای هر کرسی حق انتخاب گسترده است و هیچ مانعی وجود ندارد.»

کلید واژه ها: دانشگاه تهران خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران


نظر شما :