اکران فیلم مستند تولد شصت سالگی برای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه تهران

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۴ کد : ۳۹۲۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۳۶۸
فیلم مستند تولد شصت سالگی یادواره‌ای از شهید حسن باقری در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اکران شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، این مستند که با به‌تصویر کشیدن سفر جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشکده مطالعات جهان به مناطق عملیاتی خوزستان، زندگی و دلاوری‌های شهید باقری را روایت می‌کند، ۲ اسفند ۱۳۹۵، با حضور جمعی از استادان و دانشجویان غیرایرانی گروه مطالعات ایران در سالن آمفی تئاتر دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اکران شد.

دکتر سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان، ضمن خوشامدگویی و تشکر از بانیان و حامیان این مستند گفت: «ما باید حداقل از سه نوع ایران‌شناسی صحبت کنیم، ایران شناسی کلاسیک که ناظر بر ظهور دوره‌های تمدنی ایران تا دوره مشروطه است، ایران‌شناسی معاصر که از دوره مشروطه آغاز می‌شود و ایران‌شناسی امروز که ناظر بر ایران از آغاز انقلاب اسلامی تا زمان حاضر است. در ایران‌شناسی امروز که مربوط به دوره بعد از انقلاب است بخش مهمی از شناخت آن، شناخت دوره جنگ و نسل جنگ است که این شناخت نیز نیازمند فهم مجموعه‌ای از بنیان‌های معرفتی است. نسل جنگ یک نسل عدالت‌گرا، الهی و اهل تدبیر و اندیشه بود.

وی همچنین با توصیف اینکه نسل جنگ در حالی که می‌جنگید اهل مهربانی بود، افزود: «از حیث رفتار با اسرا، جنگ ایران از مهربان‌ترین جنگ‌ها در دنیا بوده است. برداشت من از نسل جنگ، یک نسل هیجانی نیست اگرچه اقتضای جنگ، احساسات و برانگیختگی ناشی از هیجانات است اما نسل جنگ یک نسل برخوردار از عقلانیت الهی بود».

جهت مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.

 


نظر شما :