پیکر استاد محمدعلی اسلامی ندوشن در دانشگاه تهران تشییع شد

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۶ کد : ۳۷۹۷۷ اخبار خبر
تعداد بازدید:۲۳۹۲
پیکر استاد محمدعلی اسلامی ندوشن صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی در صحن دانشگاه تهران تشییع و به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر علی لاریجانی عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس سابق دانشگاه تهران، دکتر عبدالرضا سیف رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام و رئیس بنیاد ایران‌شناسی، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت سابق، مصطفی ملکیان، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، دکتر محمدجواد حق‌شناس و دیگر چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در آئین تشییع پیکر استاد محمدعلی اسلامی ندوشن حضور داشتند.

تشییع پیکر این استاد فقید دانشگاه تهران از مقابل دانشکده ادبیات و علوم انسانی تا سردر دانشگاه تهران تشییع شد.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حاشیه این مراسم، در گفتگو با شبکه دانشگاه تهران، از دکتر اسلامی ندوشن به عنوان یکی از مفاخر کشور و از مشاهیر دانشگاه تهران نام برد و گفت: دکتر اسلامی ندوشن یک ادیب برجسته و حقوقدان و شخصیتی بود که نسبت به فرهنگ ایرانی عرق ویژه‌ای داشت. ایران‌دوستی از ویژگی‌های بارز دکتر اسلامی ندوشن است و ایشان در تحکیم و ارتقای فرهنگ ایرانی فرد بسیار اثرگذاری بوده است. امروز شاگردان و همکاران و دوستداران استاد در دانشگاه تهران حضور پیدا کرده و به پاس خدمات علمی و فرهنگی ایشان، استاد عزیز را به سمت خانه ابدی بدرقه می‌کنیم.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران تسلیت


( ۷ )

نظر شما :