دانشگاه تهران میزبان دارندگان رتبه‌های برتر کنکور شد | گفتگوی صمیمانه رئیس دانشگاه تهران با رتبه‌های برتر کنکور

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۳۶۲۸۰ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۲۳۶۰
هفتمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون سراسری و با هدف کمک به دانش‌آموزان و هدایت آنها برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته تحصیلی، آشناسازی دانش‌آموزان با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران، معرفی امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان و معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران برای رتبه‌های برتر آزمون سراسری، روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هفتمین دوره روزی با دانشگاه تهران امروز ۲۹ مرداد ماه با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی و دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه در آئین «روزی با دانشگاه تهران» ویژه آشنایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری با رشته‌های دانشگاهی و ظرفیت‌های دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، هدف از برگزاری این جلسه را انتخاب دقیق‌تر و آگاهانه‌تر برای تحصیل در نظام آموزش عالی کشور دانست و به دارندگان رتبه‌های برتر توصیه کرد: تجربه نشان می‌دهد که تحت تأثیر فضاسازی‌ها برای انتخاب رشته و دانشگاه قرار نگیرید بلکه با ذینفعان دانشگاه‌ها، با استادان و دانشجویانی که سال‌های قبل در دانشگاه‌ها پذیرش شده‌اند به مشورت بپردازید، دست به مقایسه بزنید و بعد انتخاب رشته کنید.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران افزود: برگزاری آئین «روزی با دانشگاه تهران» برای رتبه‌های برتر آزمون سراسری را در راستای سیاست مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه می‌دانیم؛ چون مرحله انتخاب رشته که تقریباً یک هفته هم بیشتر طول نخواهد کشید، برای داوطلبان بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. انتخاب رشته تحصیلی مهم است، ولی اهمیت انتخاب دانشگاه ای بسا از انتخاب خود رشته تحصیلی هم مهم‌تر است. هفته جاری، هفته مهمی برای همه شما است و امیدواریم به زودی شما را در کسوت دانشجوی دانشگاه تهران ببینیم.
دکتر مقیمی افزود: دانشگاه تهران یک دانشگاه با اصالتی است و یک دانشکده آن با دانشگاه‌هایی که احساس رقابت با دانشگاه تهران دارند، برابری می‌کند. دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و دانش‌آموخته دانشگاه تهران به عنوان یک دانش‌آموخته جامع‌الاطراف و چند بعدی پرورش پیدا می‌کند.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بدون شک دانشگاه تهران رتبه اول را در اکثر رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی و گاهی با فاصله بسیار زیاد با دانشگاه‌های دیگر کشور دارد؛ تاکید کرد: هر یک از استادان دانشگاه تهران یک وزنه علمی در عرصه بین‌المللی هستند.

دکتر سید محمد مقیمی در گفتگوی صمیمانه با برگزیدگان کنکور سراسری، گفت: «۳۳ سال قبل در همین جایگاه شما قرار داشتم و در سال ۱۳۶۹ دانشجوی دانشگاه تهران شدم. هر سه مقطع را در این دانشگاه گذراندم. وقتی از من درباره هویت و پیشینه سوال کنند، شاید قبل از اینکه به هویت خانوادگی و رشته و زمینه تحصیلی خود اشاره کنم، می‌گویم من عضوی از خانواده بزرگ تهران هستم. هیچ جایی در کشورمان را پیدا نمی‌کنید که در آن تحولی اساسی اتفاق افتاده باشد و رد پایی از دانشگاه تهران در آن دیده نشود. در بین کسانی که در جای جای کشورمان مناصب مدیریتی و اثرگذار دارند، فارغ‌التحصیلانی حضور دارند که هویت دانشگاه تهرانی دارند. من به عنوان فرزند دانشگاه تهران به شما عرض می‌کنم که در انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود تسلیم هیجانات نشوید و بررسی کنید و ببینید که بخش بزرگی از اساتید دانشگاه‌های فنی که امروز در رنک بالایی قرار دارند، از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران تأمین شده است.»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه در آئین «روزی با دانشگاه تهران» ویژه آشنایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری با رشته‌های دانشگاهی و ظرفیت‌های دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، به اهمیت انتخاب رشته در مسیر زندگی و آینده این پذیرفته‌شدگان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسه برای این است که شما بتوانید بر مبنای شناخت، بهترین انتخاب را داشته باشید. در انتخاب رشته، به علاقه خود توجه کنید چراکه موفقیت در یک رشته تحصیلی به میزان علاقه به آن رشته بستگی دارد.
وی دانشگاه محل تحصیل را یکی از موارد مهم در انتخاب رشته برشمرد و افزود: تحصیل موفق مستلزم برخورداری از امکانات و تجهیزات آموزشی با کیفیت در دانشگاه محل تحصیل است. دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و این امکان را به دانشجویان می‌دهد که دانشجویان بتوانند فعالیت‌های بین‌رشته‌ای داشته باشند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران، جامعیت، تنوع رشته‌های تحصیلی، امکانات رفاهی و تسهیلات، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه و عرصه‌های فرهنگی و گستره جغرافیایی وسیع را از جمله ظرفیت‌های دانشگاه تهران برشمرد که همه دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند از این امکانات و فضاها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه سطح یک با امکانات آموزشی و پژوهشی ویژه برای همه دانشجویان دانشگاه تهران است، به تشریح تسهیلات ویژه برای استعدادهای درخشان شاغل به تحصیل در این دانشگاه پرداخت و گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای استعدادهای درخشان، برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، برگزیدگان جشنواره‌های فارابی و خوارزمی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: علاوه بر تسهیلات ویژه‌ای که بر اساس آئین‌نامه‌های وزارت علوم همه استعدادهای درخشان می‌توانند استفاده کنند مثل تحصیل همزمان در دو رشته، دانشگاه تهران نیز آئین‌نامه داخلی دارد که دانشجویان ساعی و کوشا اگر از انتخاب رشته شأن راضی نبودند و معدل بالایی داشتند بتوانند تغییر رشته بدهند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از امکان تحصیل همزمان در دو رشته، تغییر رشته و تحصیل دو وجهی، به عنوان فرصت‌هایی نام برد که بر اساس آئین‌نامه‌ها و تحت شرایطی قابلیت اجرا دارند. دکتر کمره‌ای با بیان اینکه اصل و شعار ما کیفیت آموزشی است، تاکید کرد: آموزش دانشگاه تهران کیفی است ولی دانشجویان هم باید در فرآیند آموزش تلاش کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اعلام اینکه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲، در مقطع کارشناسی ۴۵۰۰ دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد ۶ هزار دانشجو و در مقطع دکتری ۱۷۰۰ دانشجو پذیرش می‌شوند؛ بیان داشت: هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی، ۲۲ هزار دانشجوی ارشد و ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، پس از پایان افتتاحیه این رویداد، دارندگان رتبه‌های برتر کنکور با تشکیل گروه‌های چند نفره برای بازدید از دانشکده‌ها و دانشکدگان حرکت کردند. در بخش عصر نیز سه پنل علوم انسانی، علوم تجربی و فنی برای معرفی رشته‌ها، فرصت‌های تحصیلی و چارت درسی برگزار شد.

کلید واژه ها: روزی با دانشگاه تهران دانشگاه تهران دکتر مقیمی سید محمد مقیمی دکتر سید محمد مقیمی مقیمی


( ۱۳ )

نظر شما :